Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
WTCR

Michelisz szerint két tizeden belül a teljes mezőny

Hallatlanul szoros küzdelmet jósolt a WTCR e hétvégi, Slovakia Ringen sorra kerülő hétvégéjére Michelisz Norbert, köszönhetően a Balance of Performance hathatós közbenjárásának.

A TCR-szabályok értelmében a döntéshozó szakemberek a szezon során folyamatosan módosítják az autók egyes paramétereit, ezzel próbálva minél közelebb hozni egymáshoz a különféle modellek teljesítményét. A három terület, amivel „játszadozhatnak”, a hasmagasság, a motorerő és a BoP-büntetősúlyok. Hogy még jobban megkeveredjenek a kártyák, ettől a hétvégétől a BoP-től független, már a TCR-es évek előtt is érvényben lévő ballasztrendszer is érvénybe lép, további pluszsúlyokat adva az elmúlt két hétvége legsikeresebb autóinak.

Michelisz kalkulációi szerint...

...a ballasztsúlyt illetően minden 10 kg 0,1 másodpercet lassít az autón.

...az autó hasmagasságának 10 mm-rel magasabbra állítása szintén 0,1 másodperc hátrányt jelent körönként.

...a motorteljesítményt 2,5%-os léptékekben tudják visszafogni, s egy ilyen 2,5%-os csökkentés 0,2 másodperc lassulást eredményez.

A frissen kiadott BoP-módosítások fényében Michelisz elképesztően szoros mezőnyre számít a Slovakia Ringen: az általa etalonnak, azaz referenciamodellnek gondolt Lynk & Cóval azonos szintre lövi be az Alfa Romeót és a Volkswagent, körönkénti egytizedes hátrányt jósol a Hyundainak és az Audinak, valamint kéttizedest a Hondának és a Cuprának.

Szlovákiában a legnehezebb, 1335 kg-os autóval a Lynk & Co és a Honda fog rendelkezni, a legnagyobb hasmagassága a Hyundainak lesz, a motorteljesítmény visszafojtásával pedig a Lynk & Cót és a Hyundait sújtják.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?