Egyetlen negyven perces szakasszal kezdődött meg a WTCR első időmérő edzése Marokkóban. A délelőtti két szabadedzésen meglepő módon vizes pálya várta a 25 fős mezőnyt, így egészen a kvalifikációig nem kerültek fel slick gumik az autókra. A szűk utcai vonalvezetés még délutánra is kissé nedves maradt, így a versenyzők meglehetősen sok kérdőjellel vágtak neki az időmérőnek.
Norbi csapata a második szabadedzésen elszenvedett elektronikai hibát kijavította, így a hyundaios zavartalanul kezdhette meg a köridők hajszolását. Mindenki tapogatózva kezdte a körözést, hiszen több versenyző számára ez volt az első alkalom, hogy slick gumikon hajtott pályára ezen a helyszínen. A legtöbben rögtön megkezdték a pálya letapogatását, a néhány bokszban maradók egyike Michelisz volt.
Az első erősebb időt Gabriele Tarquini futotta meg 1:25,942-vel, miközben a versenyzők egyre magabiztosabbá válva javítottak egyéni legjobb idejükön. Megérte néhány percet Micheliszre várni, aki az első éles körével azonnal csapattársa mögé ugrott fel a tabellára, a másodikkal pedig - két lila szektort futva – át is vette a vezetést. 1:25,368-as körén nem sokkal később a WTCC tavalyi bajnoka, Thed Björk javított bő három tizedmásodpercet, ám nem sokáig élvezhette a rivaldafényt, ugyanis Norbi erre reagálva további két tizedmásodperccel növelte a tempót.
Ezt követően történt az, amit egyetlen magyar szurkoló sem akart látni: Norbi autója egy óriási lángcsóvát maga mögött húzva lelassult, majd a pálya szélén megállni kényszerült. Félő, hogy motorcsere lesz a történet vége, az autó ugyanis olyan zajokat produkált, amelyek egyetlen autótulajdonost sem tennének boldoggá - ezáltal pedig a 2. rajthelye is veszélybe kerülhet. (FRISSÍTÉS: A mezőny végére sorolták Micheliszt.)
A leparkolt autó és a pályán hagyott olajcsík miatt néhány percnyi piros zászlós szünet következett, és hirtelen az is kérdés lett, hogy a pálya szennyezettsége miatt vajon a többieknek lesz-e egyáltalán esélyük megjavítani Norbi idejét. A válaszra az utolsó percekig kellett várnunk, a több mint húsz autós mezőny ekkorra tudta csak letakarítani a kritikus szakaszt. Nagy tűzijáték helyett azonban csak egy apró pukkanás lett a show vége, az élen mindössze Thed Björk javított, aki azonban 1:24,698-as idővel könyvelte el a pole-pozíciót.
Folytatás délután 6-kor az első futammal.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő/hátrány |
1 | Thed Bjork | YMR | Hyundai | 1:24.698 |
2 | Norbert Michelisz | BRC Racing Team | Hyundai | 0.136 |
3 | Gabriele Tarquini | BRC Racing Team | Hyundai | 0.361 |
4 | Jean-Karl Vernay | WRT | Audi | 0.558 |
5 | Rob Huff | Sebastien Loeb Racing | Volkswagen | 0.596 |
6 | John Filippi | Campos Racing | Cupra | 0.707 |
7 | Esteban Guerrieri | Munnich Motorsport | Honda | 0.832 |
8 | Gordon Shedden | WRT | Audi | 0.879 |
9 | Mehdi Bennani | Sebastien Loeb Racing | Volkswagen | 0.960 |
10 | Yvan Muller | YMR | Hyundai | 0.981 |
11 | James Thompson | Munnich Motorsport | Honda | 1.031 |
12 | Aurelien Comte | DG Sport Competition | Peugeot | 1.170 |
13 | Yann Ehrlacher | Munnich Motorsport | Honda | 1.219 |
14 | Frederic Vervisch | Comtoyou Racing | Audi | 1.248 |
15 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra | 1.249 |
16 | Nathanael Berthon | Comtoyou Racing | Audi | 1.334 |
17 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda | 1.407 |
18 | Aurelien Panis | Comtoyou Racing | Audi | 1.558 |
19 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot | 1.673 |
20 | Denis Dupont | Comtoyou Racing | Audi | 1.681 |
21 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 1.686 |
22 | Zsolt David Szabo | Zengo Motorsport | Cupra | 1.775 |
23 | Norbert Nagy | Zengo Motorsport | Cupra | 2.010 |
24 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda | 2.367 |
25 | Gianni Morbidelli | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 2.690 |