Elég egy pillantást vetni a WTCR 21 résztvevőjére – összesen 26-an lesznek –, hogy belássuk, rendkívül erős mezőny áll össze a túraautó-világkupán, hisz mind a WTCC, mind a TCR legjobbjai (néhány kivételtől eltekintve, mint Tassi Attila, aki csak az Európa-kupában indul) felsorakoznak a rajtrácson, nem beszélve visszatérő nagyágyúkról.
Michelisz Norbert a BRC Racing Team színeiben egy Hyundai i30 N-nel indul harcba, nem titkoltan a bajnoki címért. A magyar pilóta a rá jellemző módszerességgel vette sorra, kik ellen fog harcolni várakozásai szerint a végső sikerért. A szériában hét márka lesz érdekelt TCR specifikációjú túraautójával: a Hyundai i30 N-en kívül Honda Civic Type R, Audi RS 3 LMS, Volkswagen Golf GTI, SEAT Leon Cupra, Peugeot 308, valamint Alfa Romeo Giulietta mellett voksoltak a csapatok. Michelisz úgy véli, az első négy autó valamelyikében ül majd a WTCR első szezonjának bajnoka, az ezeket vezető versenyzőkkel számol.
„Még a Hyundai Motorsporttal megkötött szerződésem előtt volt lehetőségem vezetni a vadonatúj Honda Civic TCR-t, így saját tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon jó autóról van szó” – kezdett Michelisz korábbi márkájával, a Hondával az Indexen megjelent cikkben. Két korábbi csapattársa versenyez itt, akik véleménye szerint minden szükséges képességgel és tapasztalattal rendelkeznek: Tiago Monteiro és Esteban Guerrieri. Igaz, a magyar pilóta Monteirót feltételes módban említi: a portugál szeptemberi súlyos balesete óta lassan épül fel, kérdéses, milyen állapotban lesz a szezonnyitóig.
A hat autót is felvonultató Auditól a WRT istálló két versenyzője, Jean-Karl Vernay – a TCR tavalyi bajnoka – és Gordon Shedden Michelisz favoritjai, habár a két pilóta közül csak a francia ellen versenyzett nagyon keveset. Annál jobban ismeri a Sebastien Loeb Racing két Volkswagenjében ülő ászokat: Rob Huffot és Mehdi Bennanit. Bennaniról meglepően elismerő véleménnyel van: „A marokkói szerintem Magyarországon az egyik legalulértékeltebb túraautós, pedig az elmúlt években kifejezetten jó eredményeket ért el. Tavaly három futamgyőzelmet aratott a WTCC-ben, és az utolsó versenyhétvégéig volt matematikai esélye a világbajnoki címre.”
Végül említette a Hyundait, ahol három nagy ellenfelet is számon tart: a 2017-es világbajnokot, Thed Björköt (Yvan Muller Racing), Yvan Mullert (Yvan Muller Racing) és Gabriele Tarquinit (BRC Racing Team). A két veterán szerinte azért érezheti magát otthonosan az új szériában, mert az autók hasonlóak lesznek a TC1-es szabályrendszer előttiekhez, a szoros mezőny és büntetősúlyrendszer pedig a 2005 és 2009 közötti időszakra hajaz majd, amikor a két pilóta remekelt.