DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCR

Kétséges a Zengő Motorsport WTCR-es indulása

Vészesen közeledik a WTCR nevezési határideje, és egyelőre egyetlen honfitársunk sem található a feliratkozottak között. A magyaroknak új autóra is szükségük lenne, hogy labdába rúghassanak a gyári-támogatottak között.

Holnap, vagyis január 30-án lezárul a WTCR 2018-as idényének nevezési időszaka, a mezőny listája ennek ellenére fájdalmasan rövid: Denis Dupont és Aurélien Panis személyében mindössze ketten árválkodnak rajta, pedig nem is olyan régen még mindenki azt várta, hogy a 26 kiadó helyért tolongani fognak a jobbnál-jobb túraautós csapatok. A Zengő Motorsport vezetője, Zengő Zoltán a race1.hunak árulta el, náluk milyen akadályok gördültek a nevezés elé.

„Hiába van olyan Seatunk amivel elindulhatnánk, ha versenyképesek akarunk lenni, akkor ebben a formálódó mezőnyben, ahol a legjobb túraautósok vesznek részt, mindenképpen új autót kell vennünk.  A gyári háttérrel induló csapatokkal szemben csak így lehet esélyünk” – avatott be a helyzetbe a csapatfőnök.

nagy_etcc_2017

Ez a Seat kevés lesz a gyári hátterű indulók ellen


“A két autó majd’ 260.000 euró, kellenek új alkatrészek és karosszériaelemek is, és be kell fizetni az autónként közel 100.000 euró nevezési díjat is” – folytatta Zoltán. „Tehát elköltöttünk autónként 230.000 eurót úgy, hogy még egy métert sem mentünk, és előttünk egy tíz hétvégés szezon, húsz időmérővel és harminc futammal. Európa egy kicsit olcsóbb lesz, de például Argentínában még sosem sikerült 8 millió alatt repülőjegyet foglalunk, és akkor még ott a szállás, étkezés, üzemanyag és gumiköltség” – összegezte a horribilis kiadásokat. Bár eleinte arról volt szó, az idén világkupává avanzsált túraautó-világbajnokság költségei jelentősen visszaesnek majd, de egyre több forrás cáfolja ezt meg.

A versenyautók valóban olcsóbbak lettek, ám a tervezés-szervezés alatt álló versenynaptár változatlanul négy kontinenst fedne le, a távozó gyári csapatok miatt a nevezési díjak is jelentősen megnövekedtek, ráadásul a versenyhétvégék immár két időmérőt és három futamot foglalnak magukban, ami a kopó alkatrészek mennyiségét és az üzemanyag-költségeket növeli meg jelentősen. A korábban emlegetett négy autós felállás tehát inkább álmodozás volt, mint realitás.

zengo_wtcc_2017

a Zengő Motorsport már öt magyar pilótának adott esélyt a világbajnokság mezőnyében

“Közel 20 év után már nem kell bizonyítani, szakmailag hatalmas sikereket értünk el Michelisz Norberttel együtt, de az elmúlt két évben is megmutatták a fiatal versenyzőink és mérnökeink, hogy képesek a kiemelkedő teljesítményre, és nagyon büszke vagyok ezekre a sikerekre. Szeretnénk folytatni ezt a munkát, így tisztelettel kérem azokat, akik döntéshelyzetben vannak, hogy próbáljuk meg lehetővé tenni számunkra, hogy tovább folytathassuk ezt a munkát a fiatal tehetségeinkkel” – címzett nyílt kérést támogatói felé.

És hogy kik ülnének a volán mögé? Ez egyelőre képlékeny, ám nem lövünk nagyon mellé, ha Nagy Norbert, Nagy Dániel, Ficza Ferenc és Szabó Zsolt négyesére szűkítjük le az esélyeseket. “Még magam sem tudom, hogy kik vezetik majd az autókat. Nagyon komoly munka folyik a háttérben, de azt határozottan és egyértelműen kijelentem, hogy magyar fiatalokkal szeretnénk indulni” – tartja magát eredeti elképzeléséhez, mely szerint a hazai tehetségek felemelése az első.

Ahogy Zengő Zoltánt és csapatát ismerjük, ha az utolsó pillanatban is, de előrukkolnak majd egy leleményes megoldással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: