DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 16. vasárnap
WTCC

WTCC: Ki hol folytatja 2015-ben?

Jelen állás szerint 18-20 autó alkotja majd a WTCC 2015-ös mezőnyét, ám ezek közül csak nyolc ülés sorsa tekinthető biztosnak. Alábbi cikkünkben feltesszük a nagy kérdést: ki hol folytatja jövőre?

Március elején kezdődik meg a túraautó-világbajnokság „újkori” történetének 11. szezonja. A csapatok felállásával kapcsolatban egyelőre nagyon sok a nyitott kérdés, köztük számunkra a legfontosabb persze az, hogy hol folytatja karrierjét Michelisz Norbi. A TouringCarTimes összeállítása nyomán a következőkben áttekintjük, ki hol versenyezhet jövőre.

lopez_slovakia_d



Citroen: Az idén mindent megnyerő gyári alakulat már megerősítette, hogy mindhárom versenyzőjét megtartja, a franciák jövőre is a Lopez, Muller, Loeb álomcsapattal állnak rajthoz.

Sebastien Loeb Racing: A Citroen B-csapataként két idei C-Elysée-vel áll rajthoz az SLR a WTCC-ben. Egyik versenyzőjük a várakozások szerint a kínai Ma Csing-hua lesz, aki idén öt hétvégén vett részt a gyári alakulattal, Oroszországban nyerni tudott a fordított rajtrácsos második futamon, míg Sanghajban a második rajthelyet szerezte meg. Csapattársa a hírek szerint Mehdi Bennani lehet, de emellett az sem kizárt, hogy Robert Kubica is lehetőséget kap, akár „részmunkaidőben”, ahogy idén Ma szerepelt a gyári csapatnál.

Honda: A legnagyobb kérdés az a Hondánál, hogy mi lesz Michelisz Norberttel, s ha valóban gyári pilóta lesz belőle, akkor pontosan milyen formában fog ez megvalósulni – azaz a JAS Motorsporthoz igazol, vagy a Zengő is gyári támogatást kap. Ha Michelisz nem érkezik, a Honda minden bizonnyal megtartja Monteirót és Tarquinit.

Michelisz_e

Zengő Motorsport: A kérdés második fele: ha Michelisz távozik, ki lesz az utódja a Zengő Motorsportnál? A teljes kérdéskörrel korábban itt foglalkoztunk.

Proteam Racing: Az olasz csapat idén Bennaninak köszönhetően megszerezte első győzelmét, ám a marokkói távozása esetén bajba kerülhetnek, hiszen olyan pilótára van szükség, aki megfelelő anyagi háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy megszerezhesse egy szezonra a Honda Civicet.

Nika Racing: A svéd csapat 2015-ben egy év kihagyás után tér vissza a WTCC-be egy új építésű privát Hondával, a volán mögött az STCC-ben és a BTCC-ben is bajnoki címig jutó Rickard Rydell ül majd, aki 2009 óta első teljes WTCC-szezonját futhatja.

coronel_slovakia_d

ROAL Motorsport: Az idén legjobb chevys csapatként záró ROAL, mely a függetlenek bajnokságát is megnyerte, a tervek szerint jövőre is a Tom Chilton–Tom Coronel kettőssel vesz részt a WTCC-ben, de erről egyelőre nem érkezett hivatalos megerősítés.

Campos Racing: A szezont remekül kezdte a Campos, ám végül visszaestek, és a Yokohama-kupában még az egy autóval induló Zengőtől is kikaptak, így csak a harmadik helyen zártak. A két versenyző, Dusan Borkovic és Hugo Valente a feltételezések szerint egyaránt maradna, utóbbi azzal a nem titkolt szándékkal, hogy 2016-ban már gyári pilótaként versenyezhessen.

Münnich Motorsport: A mezőnybe az utolsó utáni pillanatban megérkező Münnich Motorsporttal kapcsolatban ismét nem tisztázott, hol lesznek jövőre. A feltételezések szerint a Münnich jövőre az idei kettő csak egy Cruze-t indítana, benne a csapatvezetővel, az idén mindössze két pontszerzésig jutó Rene Münnich-kel. A pletykák szerint, ha lesz is másik autót, azt nem az idén igen jó formában visszatérő Gianni Morbidelli kaphatja, hanem egy brit ász: Colin Turkingtont és Andy Priaulx-t is szóbahozták az alakulattal.

Huff

Lada: Az új autóval, az Oreca közreműködésével fejlesztett Vestával támadó Lada mindhárom idei versenyzőjét megtartja: Rob Huff, James Thompson és Mikhail Kozlovszkij vezetheti majd az oroszok autóit 2015-ben is.

Volvo Polestar Racing: Hivatalosan még nem jelentették be ugyan a Volvo érkezését, pontosabban visszatérését, de a feltételezések szerint az istálló a szezon második felében már megjelenhet a mezőnyben, hogy alaposan felkészüljön a 2016-os szezonra. Az autó valószínűleg egy V40 vagy egy S60 lesz, a versenyző pedig alighanem a szerződéssel rendelkező Robert Dahlgren, aki 2011-ben a C30-assal szerepelt a bajnokságban.

Aki biztosan nem lesz ott: Már régóta tudni lehet, hogy Franz Engstler csapata nyolc év után távozik a WTCC mezőnyéből. A Liqui Moly Team Engstler a tervek szerint három Volkswagen Golffal vesz majd részt a TC3 International Series első szezonjában, az egyik autót természetesen az 53 esztendős csapatfőnök vezetheti majd.

Így áll most a 2015-ös mezőny:

Citroen: Jose Maria Lopez, Yvan Muller, Sebastien Loeb
SLR:
Ma Csing-hua, Mehdi Bennani (Robert Kubica?)
Honda: Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini (Michelisz Norbert?)
Zengő: Michelisz Norbert(?)
Proteam: ?
Nika:
Rickard Rydell
ROAL:
Tom Coronel, Tom Chilton
Campos: Hugo Valente, Dusan Borkovic
Münnich: René Münnich (Andy Priaulx? Colin Turkington?)
Lada: Rob Huff, James Thompson, Mikhail Kozlovszkij
Volvo(?) Robert Dahlgren

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: