DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
WTCC

Megkaphatja-e Michelisz a Honda gyári támogatását?

A WTCC-ben ötödik teljes szezonját töltő Michelisz Norbert ugyan elválaszthatatlannak tűnik a Zengő Motorsporttól, idén azonban az ő neve is belekerült az átigazolások forgatagába.

michelisz (3)



Michelisz és a Zengő csapat kéz a kézben, 2010-ben neveztek először a Túraautó-világbajnokságba, egy éven át a Seat, két évig a BMW, 2013 óta pedig a Honda motorjait használva, mindvégig megmaradva egyautós privát csapatként.

Az öt év során közösen három győzelmet és több dobogót szereztek, és az idő múlásával a már 100 rajton is túllévő Norbi is folyamatosan kiküszöbölte hibáit, érettebb versenyzővé vált. Idén minden korábbinál kiegyensúlyozottabb szezont jegyeznek, hiszen egyetlen futamot sem kellett feladniuk (leszámítva a második marokkói versenyt, ahol a rajtbaleset utáni újraindításnál már nem lehettek ott), és minden egyes alkalommal pontszerzés lett a jutalmuk.

Talán éppen ez a formajavulás miatt keltek szárnyra a WTCC paddockjában azok a találgatások, hogy Michelisznek jövőre gyári támogatást adna a Honda. A japán márkának ugyanis eltökélt célja, hogy 2015-től felvegye a harcot az idén mindent besöprő Citroennel, és mivel a franciák jövőre sem fogják alábbadni az idei három állandó autónál, a Honda gyári programját vezető JAS Motorsport is szeretne egy harmadik gépet a rajtrácsra állítani Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini mellett.

Erre a szerepre pedig nem más, mint Michelisz lenne a leginkább észszerű választás, a felek ugyanis a két éve tartó együttműködés révén már jól ismerik egymást. A csapat tudja, hogy a bajnokságban pillanatnyilag a gyári pilóták előtt álló magyar versenyző mire képes, és Norbi is jártas a Honda működésében, a csapat felépítésében. Egyelőre persze mindkét fél háza táján nagy a titkolózás, ám az kétségtelen, hogy ha a Honda harmadik pilótát keres, Michelisz az egyik legfőbb esélyes a posztra.

michelisz (1)

Nagy kérdés ugyanakkor, hogy ha Norbi továbbállna - hiszen gyári támogatásra azért nehéz nemet mondani -, milyen helyzetben hagyná ez a Zengő Motorsportot. Megmaradna-e a csapatot életben tartó szponzori támogatás mértéke, ha másik versenyző képviselné őket? Jelöltekből szerencsére nincs hiány a magyar autósportban, hiszen mint ahogy azt az év elején az Autósport és Formula Magazin is fejtegette, Wéber Gábor, ifj. Ficza Ferenc, Tóth Norbert, Kiss Norbert és Nagy Norbert is kézenfekvő opció lehet a csapat számára, ha tényleg elérkezne az idő. Wéber már korábban is indult WTCC-futamokon a csapat színeiben, Ficza és Tóth jelenleg is a Zengő Junior csapat tagjai a Seat Leon Eurocupban, Nagy az ETCC-ben lett idén kategóriagyőztes és Spában már meg is ejthette debütálását a világbajnoki mezőnyben, Kiss pedig a kamion-Eb friss bajnokaként nyitott lehet az új kihívásokra.

A szakítás helyett azonban az is benne lehet a pakliban, hogy a Honda közvetlenül a Zengő Motorsportnak adná meg a gyári támogatást, így Michelisz maradhatna a helyén, a csapat pedig fél privát - fél gyári gárdává alakulna. Volt már hasonlóra példa a WTCC történetében, így ezt a lehetőséget sem szabad kizárni.

Egyelőre azonban még semmi sem biztos, legfeljebb az, hogy feltűnően nagy a csend, ami utalhat arra, hogy valami készülőben van a háttérben. Figyeljük a szezon utolsó két versenyhétvégéjét, és talán még az idényzáró makaói futamok előtt kiderül, hogy mi lesz Michelisz Norbert sorsa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: