Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda
WTCC

WTCC: A Honda kiszállt volna, ha marad a TC1-es szabályrendszer

Kényszerű döntést kellett volna meghoznia a Hondának a tavalyi év végén, ha továbbra is a TC1-es szabályrendszer szerint működött volna a WTCC, a TCR-re váltással azonban elhárult az akadály a folytatás elől.

A Citroën és a Lada 2016-os távozása után a Honda is kilépett volna 2017 végén a WTCC-ből, ha marad a TC1-es szabályrendszer. A sorozat a TCR szabályrendszere szerint, WTCR Túraautó Világkupa név alatt működik majd tovább az idei évtől kezdve, így a Honda részéről nincsen akadálya a folytatásnak: „Nagyon nehéz helyzetben lettünk volna és akármennyire is sajnálatos, mindenképpen kiszálltunk volna” – mondta el William de Braekeleer, a Honda európai motorsport részlegének igazgatója a Motorsport.com szakoldalnak. „A fő indokunk az, hogy ezt a típust nem értékesítjük többé, ez egy előző generációs Civic, marketinges oldalról nem sok értelme lett volna.”

A Honda autóit a gyári istálló, azaz a JAS Motorsport mellett a magyar Zengő Motorsport használta a TC1-ben, korábban pedig olyan alakulatok tartoztak a japán gyártó partnerei közé, mint a Proteam Racing vagy a Nika International. „Nagy kérdés, hogy a privát csapatok folytatták-e volna a versenyzést az autóinkkal. Nem örültem volna túlságosan ennek. Végső soron még mindig egy nagy nézettségű sorozat lett volna, és elkerülhetetlen lett volna, hogy támogassuk őket. Talán az lett volna a legjobb, ha teljesen kiszállunk és nem engedünk egyetlen Civicet sem a pályára.”

micheliszhondawtcc

De Braekeleer sajnálja, hogy a TC1-es éra két évvel korábban ért véget, mint ahogy tervezték, de hozzátette, hogy a Honda előnyben részesítette a TCR-re való váltást amint kiderült, hogy a TC1 nem működőképes. „Valahányszor megkérdeztek bennünket, kifejeztük, hogy támogatjuk a váltást. Nincs más opció, csak a TCR. Még mindig hiszem, hogy a TC1 egy jó kezdeményezés volt, kár, hogy nem szállt be több gyártó. Sajnálatos, hogy nincs jövője, de pontot kellett tennünk a végére” – fogalmazott De Braekeleer. Érdekesség, hogy egyelőre még nincs hivatalos információ arról, hogy a Honda pontosan milyen formában képzeli el a szereplést a WTCR-ben.

Szintén az új szériával kapcsolatos hír, hogy sajtóértesülések szerint Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay állítólag a WRT csapattal karöltve száll be a sorozatba. A TouringCarTimes.com információi szerint a páros várhatóan Audikkal állna majd rajthoz, a Leopard színeket pedig Lukoilra cserélik. Ha ez beigazolódik, akkor már minimum négy Audi lesz ott a rajtrácson, miután a Comtoyou Racing nemrég elsőként jelentette be Denis Dupont és Aurélien Panis WTCR-es indulását. A háromszoros brit bajnok Shedden a tavalyi idényzárón helyettesítette Rob Huffot a WRT alakulatában Dubaiban, Vernay pedig azon a hétvégén biztosította be a 2017-es TCR-bajnoki címet, akkor még Volkswagennel. A pletykák szerint Huff idén már nem fog visszatérni a csapathoz.

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?