A motorsport.com információi szerint kétéves megállapodást kötött a WTCC, valamint Marcello Lotti, a TCR alapítója arról, hogy előbbi széria használhassa utóbbi szabályrendszerét és nevét. A tervezetnek még a Motorsport Világtanács (WMSC) jóváhagyására van szüksége, amely szerdán fog ülésezni.
A megegyezésről eddig is szóltak sajtóhírek, a kétéves időtartamról azonban kell ejteni néhány szót. Ez azt jelenti, hogy a TCR-szabályrendszer 2019 végéig lesz érvényben, ameddig a jelenlegi, fenntarthatatlanná vált TC1-es előírások szóltak volna: ez arra utal, hogy a hosszabb távú tervekben szerepet játszik a Class One szabályrendszerre állás, amely a WTCC-t, DTM-et és japán Super GT-t egységesíthetné a jövőben.
A lap arról is tud, hogy a 2018-as WTCR naptár 10 versenyből áll majd négy kontinensen. A WTCC-hétvégék lebonyolítása nagyrészben marad, változás lesz azonban, hogy kettő helyett három futamot tartanak minden helyszínen. A nagy túraautós szériák közül a brit bajnokág, a BTCC használja ezt a formátumot.
A TCR-szabályok mellett várhatóan megnő az idén csupán 16 főt számlált mezőny létszáma is, hiszen a szabályrendszernek megfelelően, amely 129 ezer euróban maximalizálja a versenygépek árát, 600 versenyautót épített már világszerte nyolc gyártó – köztük a modelljét frissítő Honda, amely még nem döntött arról, milyen formában marad a megújuló szériában. A világbajnoki címet nyert Volvónak ellenben nincs TCR-specifikációjú autója, így a svédek nem szerepelhetnek a következő szezonban.
A motorsport.com cikke nem tér ki rá, de a WTCR-re válás következménye lesz minden bizonnyal a jelenlegi nemzetközi TCR-sorozat megszűnése, valamint a világbajnoki státusz elvesztése.