DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 9. szerda
WEC

Le Mans 24, 12. óra: Ferrari-uralomtól a nyílt csatáig

Féltávhoz érkeztünk Le Mans-ban: Giovinazzi hibát hibára halmozott, a Toyota előretört, Rossiék kiestek, aztán jött a safety car, és mindent felforgatott a tizenkettedik órában.

A Le Mans-i 24 órás verseny folyamatos élő szöveges tudósítása ide kattintva követhető!

Az előző helyzetjelentésünket 8 óra után adtuk a 2025-ös Le Mans-i 24 órásról, most féltávnál következhet az újabb összegzés, főleg az elmúlt négy órára koncentrálva, melynek első perceiben az #51-es Ferrari vette át a vezetést, miután a nyomás alá helyezett márkatárs Phil Hanson egy apró hibát követett el a #83-assal. Hanson azonban nem szakadt le, sőt vissza is vette a vezetést, aztán hamarosan sokkal nagyobb problémája is támadt az #51-esnek.

Antonio Giovinazzi ugyanis egyetlen kör alatt elrendezte el az egység versenyét: megkapta az autót, első körén ütközött Jonny Edgarral, ezért később megbüntették, defektet kapott, visszajött a bokszba, ahol gyorshajtást követtek el, amiért jött az újabb büntetés – így villámgyorsan kaptak két percet attól a #83-astól, akikkel a vezetésért vívtak, mielőtt Giovinazzi átvette az autót. Az #50-es Ferrarival apró hibák babráltak ki, ezzel szintén kikerültek az első ötből.

porsche



Akiket feltétlenül ki kell emelnünk, az a #8-as Toyota, akik látványtalanul, de fokozatosan lépdeltek elő a mezőnyben, és már dobogós helyen álltak, amikor érkezett a mindent felborító safety car-fázis: Cem Bölükbasi tette falba a Nielsen Racing #24-es autóját, akik a verseny ötödik kiesői lettek ezzel, jött a biztonság autó, ami teljesen felforgatta az élmezőny állását. A 12. óra utolsó perceiben érkező újraindításkor a sorrend Porsche #6, Toyota #8, AF Corse Ferrari #83 volt, minden továbbit majd a következő négyórás összefoglalóban összegzünk.

Az LMP2-ben az újraindítást követően a #48-as Panis vezetett a #9-es Iron Lynx Proton és az Inter Europol #43-asa előtt, majd következett a két IDEC Sport és Spike, azaz az AO by TF #199-es egysége. A GT3-asok között a Manthey #92-es félperces előnnyel vezetett ekkor a kissé váratlanul előre keveredő #81-es TF előtt, de a két Lexus és a #21-es Ferrari is ott van az üldözőbolyban.

Ki kell még emelni a verseny negyedik kiesőjét, a sokáig vezető, majd az úrvezető Al Harthy kezei között visszaeső, de a győzelemért így is meccsben lévő WRT BMW-t, a Valentino Rossi-féle #46-ost, amely versenyének egy súlyos meghibásodás vetett véget, így ismét nem sikerül célba érnie az egységnek.

A Le Mans-i 24 órás verseny folyamatos élő szöveges tudósítása ide kattintva követhető!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: