Kemény vádat fogalmazott meg Robert Kubicával szemben az idei Le Mans talán legnagyobb balesetét elszenvedő Dries Vanthoor, akinek BMW-je 300 körüli tempónál ért össze a lengyel által vezetett #83-as Ferrarival, majd a korlátba csapódott.
A stewardok az egyenesben jobbra húzó Kubicát találták vétkesnek, Vanthoor viszont már a verseny leintése előtt felháborodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a lengyel megúszta egy félperces stop & go-val az esetet – s ez a szurkolók körében is komoly visszatetszést keltett, különösen annak fényében, hogy nem ez volt az egyetlen eset, melyet sokak szerint túl enyhén ítéltek meg a Ferrarik számára.
"What the fuck is he doing, man?!"
— Vincent Bruins (@VincentJBruins) June 15, 2024
Dries Vanthoor's expression just says it all, doesn't it? A sideswipe from the race leading No. 83 AF Corse Ferrari of Robert Kubica puts the No. 15 BMW M Hybrid V8 of Team WRT out of the 24 Hours of Le Mans after almost seven hours. pic.twitter.com/jDeJq3ITyh
Vanthoor az Over the limit podcast mikrofonja előtt még tovább ment: „Én személy szerint úgy gondolom, hogy szándékosan tette” – nyilatkozta a BMW versenyzője. Az, hogy nem törődött velem a baleset után, hogy nem mutatott tiszteletet vagy egyszerűen csak emberséget felém, szintén azt mutatta nekem, hogy szándékosan tette.”
„Egyszerűen nem törődött velem, oda se jött megnézni, hogy hogy vagyok. Volt egy kis agyrázkódásom, van egy kis probléma a bal lábammal. Ő pedig nem tett semmit, hogy megtudja, hogy vagyok, még egy sms-t se küldött” – mondta Vanthoor, aki azt is leszögezte, hogy ő maga máshogy kezelne egy ilyen helyzetet:
„Ha én ütköznél valakivel, és tudnám, hogy megsérült, vagy hogy az orvosi központba kell mennie, akkor megadnám neki a tiszteletet. Tudom, hogy versenyzünk, és keményen akarunk versenyezni, de ez így egyszerűen nagyon tiszteletlen volt, szerintem nem volt helyénvaló, ilyet nem teszel versenyzőként. Teljesen helytelen volt” – mondta, majd hozzátette:
„Mindannyian biztonságban akarunk lenni, ez az első számú prioritása minden szervezőnek, az FIA-nak, az ACO-nak és az SRO-nak is. Ez az első számú prioritás a versenyzésben” – húzta alá Vanthoor, majd még egyszer hangot adott sérelmeinek:
„Még ha ki is borult volna, még ha az én hibám is lett volna a baleset, ami, legyünk teljesen őszinték, egyáltalán nem volt az, akkor is mondtam volna valamit. Azt mondtam volna, hogy bocs, haver, beléd fordultam. Pedig ő húzott jobbra úgy, mintha senki sem lett volna ott, én pedig teljesen egyenesen mentem!”