DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 14. vasárnap
WEC

LM24, 3. óra: Ferrari vs. Porsche az esős-száraz Le Mans-on

Az eső másfél óra után megérkezett Le Mans-ba, és alapsosan felkavarta a mezőnyt: jelenleg a Ferrari és a Porsche tűnik legerősebbnek, de a Toyotát sem szabad leírni.

A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.

Csak másfél órán át alakult relatíve simán a 2024-es Le Mans-i 24 órás, az előrejelzésnek megfelelően ugyanis fél hat után megérkezett az eső a La Sarthe versenypályára, ami megbontotta az addig rendkívül szoros élmezőnyt. Azok jártak jól, akik úgy döntöttek, hogy nem cserélnek kereket, és slickeken próbálják meg átvészelni az égi áldást.

Az eső ugyanis nem vetette meg a lábát a pályán, s akik cseréltek, kénytelenek voltak visszatérni a bokszba egy újabb száraz szettért, s a közvetlen élmezőnyt a 3. óra végi kiállásokat megelőzően a három autó alkotta, akik „nem ugrottak be”: a #83-as „privát” Ferrari, az #5-ös Porsche és az #50-es Ferrari.

ferrari83-lemans



Az eső előtti élmenők közül viszont többen ráfaragtak döntésükre, így az egészen a második helyig előretörő #8-as Toyota vagy a rajtelsőséget megszerző #6-os Porsche. Az időjárást Imolában alaposan benéző Ferrari ezúttal megosztotta autóit, s az #51-es húzta a rövidebbet, ők most az erősebbik Toyota nyomában haladnak.

A versenyt nagyon gyengén kezdő #7-es autó, melyet Nyck de Vries a bemelegítésen összetört, a futam elején a sereghajtó pozícióban szenvedett, de a felzárkózás remekül sikerült, a lassú zónákból is szerencsésen jöttek ki, így jelenleg partiban vannak az #51-es Ferrarival és a #12-es Jotával.

jota12-lemans

És ha már Jota, azt is emeljük ki, hogy a brit privát alakulat két autója a legutóbbi bokszkiállási ciklus kezdete előtt ott volt az élen álló hármast üldöző bolyban, azaz a Ferrarik mellett egyértelműen a németek állnak a legjobban – de a Toyotát sem szabad leírni.

Az első három óra nagy vesztese a Cadillac, akik előbb a #2-es, majd a #3-as autóval tűntek el az élmezőnyből, de még így is jobban jártak, mint a BMW, ahol a Wittmann a #15-ös autóval egy kisebb, majd Frijns a #20-assal egy nagyobb balesetet szenvedett.

bmw20-lemans

A „kisebb” gyártók közül egyelőre az Alpine teljesítménye a legígéretesebb, igaz e sorok írásakor a Lamborghini mindkét autója az első tízben található, de ez csak annak köszönhető, hogy jól reagálták le az eső érkezését.

Az LMP2-es mezőnyben a #10-es Vector Sport Orecát és a címvédő Inter Europol #34-es autóját jelenleg csak másodpercek választják el egymástól, de jó helyzetben van a #37-s Cool (Ritomo Miyatával) és a #22-es United is. A kategória két tagja is komoly hátrányban van: a #47-es Cool rögtön az első körben bajba került, az egyik favorit, a #23-as United pedig a kavicságyban kötött ki Ben Keating hibája után.

Az idei Le Mans első és eddigi egyetlen kiesője az #54-es Vista AF Corse Ferrari volt: a GT3-as egységet Thomas Flohr törte össze alaposan. A legkisebb kategória mezőnyét jelenleg a #91-es Porsche vezeti, miután pillanatokkal a három óra letelte előtt bokszba állt a #87-es Lexus az első helyről.

lemans-lead

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: