Mick Schumacher 2021-ben és 2022-ben a Haas színeiben versenyzett a Formula-1-ben, miután előző évben a Formula-2 bajnoka lett. A jórészt sereghajtó csapatnál azonban nem váltotta meg a világot: újoncévében ugyan egyértelműen felülmúlta Nyikita Mazepint, tavaly Kevin Magnussen az évad nagy részében gyorsabb volt nála, a fiatal német pedig többször is autót tört.
A Haas emiatt nem is tartott igényt a szolgálataira 2023-ra, Schumacher pedig végül apja egykori csapatánál, a Mercedesnél kötött ki teszt- és tartalékversenyzőként. Ebben a minőségében elsősorban szimulátoros munkájával segítette az Ezüst Nyilakat, méghozzá Toto Wolff és a pilóták elmondása szerint igen hatékonyan: többször is kiemelték a német érdemeit a szezon során, amikor péntekről szombatra léptek nagyot előre.
Viszont Schumacher nyilvánvalóan versenyzői ülésre is vágyik, s bár az F1-be egyelőre nem tud visszatérni, egy másik világbajnokság kapui megnyíltak előtte. A német neve ugyanis felmerült az Alpine-nál, amely jövőre érkezik az Endurance-világbajnokság Hypercar-kategóriájába. Schumacher néhány hete tesztelte is már az A424-est.
Úgy tűnik, a fiatal pilóta meggyőzte a franciákat, ugyanis szerdán hivatalosan is bejelentették, hogy Schumacher helyet kap a 2024-es felállásukban. A hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fia ezzel négy francia, az Alpine WEC-programjában már eddig is szereplő, Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere, Charles Milesi és Paul-Loup Chatin, valamint a szintén most leigazolt Ferdinand Habsburg mellé érkezik.
„Egy új fejezet kezdődik számomra az Alpine-nal az FIA WEC Hypercar-kategóriájában” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Schumacher. „Lenyűgöző az autó, és alig várom, hogy belevágjunk. Formulaautókban nőttem fel, szóval az, hogy zárt karosszériás autót vezetek, nagyszerű lehetőség, hogy finomítsam a versenyzői képességeimet.”
„Nagyon hiányzott idén a versenyzés: ezt szeretem csinálni gyerekkorom óta, és olykor nehéz volt azt nézni, hogy mások a pályára hajtanak. Az endurance-versenyzés egy új kihívás számomra, és biztos vagyok benne, hogy remek pillanataink lesznek együtt az Alpine-nal jövőre.”
Az Alpine közleményéből az nem derül ki, hogy a hat versenyzőt pontosan hogyan osztják el majd a két egység között. Az viszont igen, hogy február 7-én tartják majd a csapatbemutatót, ahol az A424-es végleges festését is megcsodálhatjuk majd a március eleji katari évadnyitót megelőzően. Ami pedig Schumachert illeti: a Mercedes már korábban jelezte, ha ülést is kap máshol egy másik gyártótól, attól még megtarthatja az F1-es teszt- és tartalékpilótai feladatkörét náluk.
FRISSÍTÉS: Nem sokkal az Alpine bejelentése után a Mercedes megerősítette, hogy Schumacher 2024-ben is a tartalékversenyzőjük marad.