DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
WEC

Buemiék a világbajnokok, csúcson a Ferrari

Bár a bahreini futamot a #7-es Toyota nyerte, a vb-címet a Buemi, Hartley, Hirokawa fémjelezte testvérautó húzta be az Alpine előtt. A megszűnő GTE Próban műszaki gondjai ellenére is a Ferrarié a cím.

A WTCR mellett az Endurance-világbajnokság mezőnye is Bahreinben vendégeskedett a hétvégén, ráadásul a WEC számára a nyolcórás futam jelentette az idény utolsó állomását. A fináléra pontazonossággal érkezett meg a #8-as Toyota és az Alpine a Hypercar kategóriában, a versenyre viszont már előbbi egység fordult előnnyel, mivel Brendon Hartley zsebelte be a rajtelsőséget, miközben a franciák csak az ötödik pozíciót kaparintották meg.

8-toyota-wec-bahrein-dppi



A nyolcórás verseny elején is a #8-as vezetett, három óra elteltével viszont a #7-es autó állt az élre Mike Conway előzésével. Onnantól már vissza sem néztek, így a José Maria Lopezzel és Kamui Kobayashival felálló autó győzött Bahreinben. A #8-as könnyedén bejött másodiknak, ezzel pedig a Hartley, Sebastien Buemi, Ryo Hirakawa trió nyerte meg a világbajnokságot a Hypercarok között – az új-zélandi és a svájci harmadszor, a japán először ért fel a WEC csúcsára.

A futamon a dobogót a Nicolas Lapierre, Andrea Negrao, Matthieu Vaxiviere trió tette teljessé, ezzel az összetettet a második helyen zárták. Szót kell ejteni még a harmadik versenyét teljesítő Peugeot-ról is, amely tempó terén most mutatta a legbiztatóbb teljesítményt: az időmérőn a második helyet szerezte meg a #93-as autó, amely egy darabig a futamon is hellyel-közzel tartotta a lépést a Toyotákkal. Csak aztán utolérték őket újfent a megbízhatósági problémák: a #94-es ki is esett, a #93-as több kör hátrányban negyedik lett.

Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2-ben a #31-es WRT (Sean Gelael, René Rast, Robin Frijns) győzött Bahreinben, míg a bajnokságot a harmadik helyen beérő #38-as Jota nyerte meg Antonio Felix da Costával, Will Stevensszel és Roberto Gonzalezzel.

calado-wec-ferrari-gte-dppi

A fennállása utolsó versenyét megélő GTE Próban mindent vitt a Ferrari: a versenyt az Antonio Fuocóval és Miguel Molinával felálló #52-es autó nyerte meg, míg a vb-címet annak ellenére is be tudta zsebelni a James Calado, Alessandro Pier Guidi fémjelezte #51-es egység a #92-es Porsche előtt, hogy váltógondokkal szembesültek a futam utolsó szakaszában.

A GTE Amban a Team Project 1 két Porschéje kettős győzelmet aratott – a Mikkel Pedersen, Nicolas Leutwiler, Matteo Cairoli trió diadalmaskodott –, a bajnoki címet viszont a Bahreinben negyedik TF Sport Aston Martin-os legénysége húzta be (egyéniben csak Ben Keating és Marco Sorensen, mivel Henrique Chaves kihagyta az évadnyitót).

A WEC szezonja ezzel véget ért, a 2023-as idény pedig március közepén rajtol majd a sebringi 1000 mérföldes versennyel – amelyen a tervek szerint immár hat gyártó (Toyota, Glickenhaus, Peugeot, Ferrari, Porsche, Cadillac) fog rajthoz állni a Hypercar kategóriában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: