DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WEC

Kettős Toyota-győzelem a Le Mans-i 24 óráson

A Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió nyerte a legendás egynapos 90. kiírását a #7-est testvérautót. A JOTA nyert az LMP2-ben, a GTE Próban Porsche-siker született.

Hiába indított két autót a Glickenhaus és hiába érkezett világbajnoki éllovasként az Alpine, hamar eldőlt, hogy a Toyotákat csak abban az esetben lehet megfogni a Le Mans-i 24 óráson, ha problémái adódnak a japánoknak. A #7-es egységnek volt is egy kisebb leállása vasárnap reggel, de ez csak a házi csatát befolyásolta: Jose Maria Lopezék gondja révén az addig a testvérautóval gyakorlatilag fej-fej mellett haladó Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió egy kör környéki előnyre tett szert, amit már csak be kellett osztani a befutóig. A #8-as autó zsinórban az ötödik Toyota-győzelmet szállította Le Mans-ban, a versenyzők közül Buemi a negyedik, Hartley a harmadik, az újonc Hirakawa pedig első sikerének örülhetett.

buemi-toyota-lm24



A Hypercar és az összetett értékelés dobogójára a #709-es Glickenhaus állhatott még fel, miután a #708-as autó egy megforgás után hátrányba került. Az Alpine-t pedig kis túlzással az ág is húzta a 24 óra folyamán: kaptak áthajtásos büntetést, többször is a garázsban kellett szerelni az autót, egyszer pedig a fallal is az ideálisnál szorosabb kapcsolatba kerültek – így számukra maradt a géposztály ötödik helye, ami összesítésben a 27. pozíciót jelentette számukra.

jota-lmp2

Az LMP2-ben gyakorlatilag a futam első fázisa óta az Antonio Felix da Costa, Will Stevens, Roberto Gonzalez fémjelezte #38-as JOTA vitte a prímet, s végül két perc körüli fórral húzták be az elsőséget. A kettős diadal nekik nem jött össze, ezt a Robert Kubica-féle Prema Orlen Team akadályozta meg, amely másodikként futott be. Több esélyes egység is bajba került egyébként: a United Autosports #22-es triója már a rajt utáni métereken a sóderágyban kötött ki, míg a #31-es WRT és Alexander Sims balesete váltotta ki a teljes egynapos viadal egyetlen biztonsági autós fázisát.

porsche-gte-pro-lm24

Ahogy azt igazából megszokhattuk, újfent a 2023-ra eltűnő GTE Pro hozta a legfőbb fordulatokat. Tempóból a Corvette tűnt a legerősebbnek, ám végül egyik egység sem látta meg a kockás zászlót: az egyikük defekt miatt került hátrányba, míg az akkor éllovas #64-es egységet egy LMP2-es autó ütötte ki csata közben. A Porschék közül a #92-es egység ugyancsak bajba került egy látványos gumihiba után, így az első helyet a #91-es Porsche kaparintotta meg a Richard Lietz, Gianmaria Bruni, Frederic Makowieczki hármassal.

Ami pedig a GTE Am géposztályt illeti: sokáig a Weathertech Racing Porschéje állt nyerésre, ám a táv felénél utolérte őket a TF Sport Aston Martinja, így végül a Ben Keating, Marco Sorensen, Henrique Chaves trió győzött. A legtöbb kiesőt egyébként ez a kategória produkálta, viszont összesen 53 egység látta meg a kockás zászlót a 62-ből, amivel új rekordot állított fel a mezőny.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: