Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 20. kedd
WEC

Toyota-dominanciával indult az idei Le Mans

Az LMP1-ben nem volt ellenfele a japán gyártónak, a GTE-autóknál viszont az Aston Martin osztotta le a mezőnyt a csütörtöki kvalifikáción - elindult az idei 24 órás verseny "felvezetése":

A Toyota dominálta a Le Mans-i 24 órás futam csütörtöki negyvenöt perces kvalifikációt az LMP1 kategóriában - mindenhonnan hat autó jutott tovább a pénteki "körbe", ahol eldől a rajtrács eleje. A japánok #7-es számú autójával Kamui Kobayashi volt a leggyorsabb, egy tizedmásodperccel előzte meg a #8-as testvérautót terelő honfitársát, Kazuki Nakajimát, míg a harmadik helyet az #1-es Rebellionban ülő Bruno Senna szerezte meg - neki viszont már négy és fél másodperc volt a lemaradása. Mivel a katezógiában összesen öten indultak, így mindannyian bejutottak a holnapi Hyperpole-ba.

7_1



Az LMP2-ben sokáig Will Stevens vezetett a Jackie Chan Racing egyik autójával, ám a hajrában megelőzte őt a Racing Team Nederland #29-esében ülő Nyck de Vries. Továbbjutot még Paul di Resta a United Autosports #22-esével, Jean-Eric Vergne a G-Drive-val, Alex Brundle a United Autosports másik autójával, valamint a Toyota-protezsált Kenta Yamashita, aki a High Class Racing #33-asát vezette - kiesett viszont a Formula-E bajnoka, Antonio Felix da Costa.

A GTE Próban az Aston Martinok domináltak, a két autó között alig egy tized döntött, míg a harmadik helyen befutó Ferrari már egy komplett másodpercet kapott - utóbbiban Alesasndro Per Guidi ült, míg a győztes Astont Marco Sörensen, a második helyezettet pedig Alex Lynn terelte. A Porschék itt az ötödik-hatodik helyen végeztek és az Amatőrben sem ők voltak a leggyorsabbak, ott szintén egy Aston zárt az élen: Augusto Farfus volt a leggyorsabb. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?