DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WEC

Toyota-győzelemmel indult újra a WEC

Majdnem fél év kimaradás után folytatódott a 2019/20-as szezon Spában. Az időmérőn még a Rebellion, az esős futamon a Toyota uralkodott, valamint egy nagy baleset is történt az LMP2-ben.

A Hosszútávú Világbajnokság 2019/20-as szezonját öt forduló után szakította meg a koronavírus. Utoljára februárban versenyzett a mezőny Austinban: az évad örökkévalóságnak tűnő szünet után folytatódott augusztusban Spában.

A két fordulót nyerő #1-es rajtszámú Rebellion egység tűnt a favoritnak az edzéseken és az időmérőn, ahol Bruno Senna, Gustavo Menezes és Norman Nato triója megszerezte a pole-pozíciót, az esőáztatta hatórás versenyen azonban szenvedtek, és az első órában egy kört veszítettek a két Toyotához képest. A verseny kezdetén szilárdította meg előnyét a #7-es TS050 Hybrid (Mike Conway, Jose Maria Lopez és Kamui Kobayashi egysége) a #8-as autó (Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley) előtt, melyet végül 34 másodperces győzelemre fordítottak: a trió harmadik sikerére hat forduló során.



Az LMP2-es kategóriában zsinórban harmadik győzelmét szerezte a United Autosports Paul di Resta, Phil Hanson és Filipe Albuquerque triójával, míg a GT-k küzdelmét Kevin Estre és Michael Christensen párosa nyerte Porschéval, először a szezon során. A futam során egy nagy baleset is történt a Blanchimont kanyarban előzési kísérlet közben: Thomas Laurent szerencsére sértetlenül szállt ki a Signatech Alpine LMP2-eséből a becsapódás után.

A spái 6 órás verseny eredményei itt találhatók meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: