DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
WEC

Új versenyprogrammal kacérkodik a McLaren

A legendás brit csapat néhány éven belül régi-új vizekre evezhet az autósport tengerén, ám ennek előfeltétele a sikeres F1-es és indycaros projekt. Zak Brown beszélt a terveiről.

Idén év elején nagy lépésre szánta el magát a WEC-t és Le Mans-i 24 órást szervező ACO, valamint az amerikai bajnokságot felügyelő IMSA, amikor bejelentették, hogy rövid időn belül átjárhatóvá válnak a csúcskategóriáik. A tengerentúli széria leggyorsabb autóit tömörítő DPi-t (Daytona Prototype International) egy új kategória, az LMDh váltja, ami a WEC-ben is szerepelhet majd. A világjárvány kitörése miatt kérdéses, ez a terv mikorra valósul meg, mindenesetre a McLaren elnöke vonzónak tartja, hogy a két legfontosabb sportautó-bajnokságban egyforma autókkal is rajthoz lehet majd állni.

 dpi-usa



„Ezt jelenleg is vizsgáljuk” – nyilatkozta a Racer magazinjának Zak Brown. „Egy ideális világban ez lenne a mi autósportos portfóliónk: Formula-1, IndyCar és sportautók, hiszen mindegyik más-más célt szolgál, így kiegészítik egymást. Nagy rajongója vagyok annak, amin a WEC és az IMSA közösen dolgozik. De ezeket a lépéseket – mint például az IndyCart – időbe telik megtenni, és felmerülnek problémák. Voltak jó és voltak rossz napjaink is [az IndyCarban], talán még a legrosszabb napjaimat is ebben éltem meg…  De az ember összeszedi magát és folytatja. Ha össze tudok állítani egy anyagilag fenntartható, élmezőnyt megcélzó programot, akkor úgy gondolom, hogy csatlakoznánk a sportautózásba.”

Ez a projekt azonban a jövő zenéje. Brown előbb arra kíváncsi, a McLaren mire megy az IndyCarban, és hogyan alakulnak az F1-es tervei. „A jelenlegi helyzetet figyelembe véve egyszerre egy lépésben kell gondolkodnunk. Úgy éreztük, hogy a Formula-1-ben a jó irányba mozdultunk, ezért csatlakoztunk az IndyCarba. Most azt várjuk, hogyan alakulnak a sportautózás szabályai, amelyek tűnik, a helyükre fognak kerülni. Nem tudom, hogy 2022-ben vagy 2023-ban, de ha Andreas Seidl irányítása alatt a Formula-1 a megfelelő irányba folytatja útját, és az IndyCar is jó úton halad, akkor talán felszívom magam, és belefogok a következő üzleti tervbe” – árulta el a csapat vezérigazgatója.

A prototípusok világa sem a McLaren, sem Brown számára nem idegen. A csapat 1995-ben Le Mans-i 24 órást nyert az F1 GTR-rel, a vezérigazgató pedig abban a United Autosportban társtulajdonos, amely csapat az LMP2-ben és az LMP3-ban is versenyez. Ráadásul a legendás 24 óráson még maga az istálló alapítója, Bruce McLaren is többször versenyzett, 1966-ban egy Ford GT40 volánja mögött pedig meg is nyerte azt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: