A FIA Endurance világbajnokság keretében négy földrészen szerveznek hosszú távú versenyeket. Az utolsó a Le Mans-i szezonzáró verseny, ahol a Goodyear már 14 alkalommal segítette győzelemre az abroncsaival felszerelt járműveket.
A világbajnokságokba való visszatérésének első lépéseként a Goodyear a sportautók versenyét választotta, amely kiváló terepet biztosít az abroncstechnológiák bemutatására egy sor igen különböző prototípus és GT-autó segítségével. Ben Crawley motorsportokért felelős igazgató szavait idézve: „A futamok hossza 4-től 24 óráig terjed. Az ilyen versenyeken az abroncsok megválasztása és az alkalmazott stratégia eldöntheti egy-egy futam kimenetelét. Ezek a kihívások komoly motivációt jelentenek európai innovációs központjaink technológiafejlesztő csapatai számára – ezután pedig az egyéb versenyekben rejlő lehetőségek feltérképezése következik.”
A németországi Hanauban és a luxemburgi Colmar-Bergben működő innovációs központjaiban a Goodyear immár több mint egy éve dolgozik egy új termékcsalád kifejlesztésén a Le Mans prototípusok számára. Az abroncsokat a Goodyear legújabb, nagy teljesítményű autók és versenyautók számára készülő Eagle F1 SuperSport termékeivel együtt fejlesztik ki és gyártják. Ezzel gondoskodnak arról, hogy a közúti és versenyjárművekre gyártott abroncsok esetében a két terület közötti technológia- és tudástranszfer mindkét irányban zökkenőmentesen, a lehető legjobb eredményeket biztosítva működjön. Az új abroncsok a 2019/2020 WEC versenyszezon kezdetén, augusztusban debütálnak a Silverstone-ban rendezett versenyen.
A Goodyear visszatérése azt jelenti, hogy a híres márkával ismét számolni kell a globális autóversenyzés világában, méghozzá mindjárt a sportág egyik legikonikusabb helyszínén. 250 ezer fős közönségével a Le Mans az egyik legnagyobb nézőszámot vonzó sportesemény a világon. „A motorsport továbbra is az egyik legnépszerűbb sportág világszerte” – magyarázza Crawley. „Ennél jobb helyszínt nem is választhatunk arra, hogy bemutassuk vásárlóinknak örökségünket, szenvedélyünket, újításainkat és technológiánkat – mindazt, ami a Goodyeart a versenyzésben naggyá tette.”
„Első körben a versenyautókra összpontosítunk, majd az összegyűjtött tapasztalatokat egyéb kategóriákban is hasznosítjuk, legyen szó akár egyéb endurance versenyekről, akár más jellegű sorozatokról” – tette hozzá a szakember.
Korábban a Goodyear a motorsportokban igazi sikersorozatot könyvelhetett el magának: a 24 órás Le Mans-i versenyeken megszerzett 14 győzelem mellett 368 esetben nyerték el a Forma-1 nagydíjat olyan versenyautók, melyek Goodyear abroncsokon futottak. Ezt a rekordot eddig egyik abroncsgyártónak sem sikerült megdöntenie. A Goodyear számottevő tapasztalattal rendelkezik az amerikai IMSA versenyeken elért több évtizedes sikerei nyomán is.