DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
WEC

Le Mans: Eredményes tesztelésen van túl a címvédő

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018/2019-es évadát már egy futammal ezelőtt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing eredményes tesztelés után vághat neki, hogy megvédje Le Mans-i trófeáját a Circuit de la Sarthe pályán. A Toyota az azt megelőző két drámai, az utolsó pillanatban elveszített Le Mans után tavaly aratott először diadalt a legendás pályán, a pilóták pedig – hiába van már zsebükben a világbajnoki cím – eltökéltek hogy megismételjék a tavalyi bravúrt, és ismét felálljanak a dobogó legfelső fokára. Fernando Alonso most áll utoljára rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapatának tagjaként, ám a pilóta és a versenyistálló korábbi tájékoztatása szerint a nem titkoltan a motorsport Tripla Koronájára áhítozó, ám egyes találgatások szerint a Dakar felé is kacsintgató sztárpilóta továbbra is a versenycsapat kötelékében marad.

A szokásos futam előtti tesztelés volt az egyetlen lehetőség a csapatok számára a verseny előtt megismerni a 13.626 méteres La Sarthe pályát, így különösen fontos volt, hogy kihasználják a pályán eltölthető nyolc órát az autók felkészítésére. Indul a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) utolsó eseménye. A legjobb köridőt Sébastien Buemi érte el, 8. rajtszámú TS050 HYBRID-jével, amivel Kazuki Nakajima és Fernando Alonso is versenyez. A 3 perc 19,440 másodperces köridő 0,809 másodperccel volt jobb a Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López által vezetett másik autó idejéhez képest, amivel egyébként Mike a leggyorsabb kört (3 perc 20,249 mp) futotta. A TS050 HYBRID-ek köridői valamivel gyengébbek voltak, mint amit a tavalyi tesztnapon elértek. Ez részben a nemrég elvégzett technikai kiegyenlítés miatt szükséges tízkilós súlynövekedésnek tudható be.

Toyota_Gazoo_Racing_1



A pilóták egész nap tökéletes, napsütéses időjárást élvezhettek, 30 fok körüli csúcshőmérséklettel. Ez lehetővé tette a csapat számára az aerodinamikai, mechanikai és hibrid rásegítési beállítások átfogó finomhangolását. Remekül kihasználták a nagyszerű időjárást, így a két TS050 HYBRID összesen 220 kört, azaz 2998 kilométert teljesített. A Le Mans 24 órás futamon történő induláshoz a tesztnapon az összes pilótának – még a Le Mans- és WEC-győzteseknek is – legalább három időmérő kört kell teljesítenie a pályán. Ennek a formaságnak minden TOYOTA GAZOO Racing pilóta gond nélkül eleget tett. A korábbi Le Mans-győztes, Brendon Hartley – aki jövőre már a csapat tagjaként indul majd itt – hivatalosan első alkalommal szerepelt a TOYOTA GAZOO Racing színeiben, hogy az előírt köröket teljesítve tartalékként beugorhasson, ha valamelyik pilótát le kellene cserélni. A csapat Le Mans-ban marad a versenyhét előtti felkészülés utolsó szakaszára, ami kedden, a 4,14 kilométeres Bugatti Circuit pályán tartandó shakedown-teszt lesz. A versenyhét vasárnap délután kezdődik az autók és a pilótáik bemutatásával Le Mans városközpontjában.

Toyota_Gazoo_Racing_2

Mike Conway: „Kellemes érzés volt megtenni az első köröket reggel, ilyenkor tudatosodik az emberben, hogy elérkezett a nagy futam. Eleinte poros volt a pálya, de idővel aztán jobb lett. Többféle változtatást elvégeztünk az autón, így most, a versenyhéten igen jól megy. Az is fontos volt, hogy felvegyük a forgalom ritmusát. Idén 62 autó áll majd a rajtrácson, ezért résen kell lenni, nehogy időt veszítsünk.”

Kamui Kobayashi: „Jól haladtunk ma, minden egyes alkalommal fokozatosan javítottunk a beállításokon. A pálya állapota szintén óráról órára javult, ahogy egyre több gumi került az aszfaltra. Összességében remek napunk volt, váratlan fejlemények nélkül. Természetesen soha nem vonunk le következtetéseket a tesztelésen elért köridőkből, mert ez még a futam legeleje, a pálya pedig csak jobb lesz később.”

José María López: „Jó érzés Le Mans-ban lenni, mindig remek élmény ezt az autót itt vezetni. Már most érezhető a fantasztikus légkör, bár még közel két hét van hátra a versenyig. Ez az, amire egész évben várunk. Ma jól ment a munka, mindkét autó gyors volt, egyre magabiztosabbak és felkészültebbek leszünk, ahogy telik az idő a versenyhét előtt.”

Sébastien Buemi: „Pozitívan alakult a tesztnap, sok kört tudtunk teljesíteni. Az autó ugyanaz, mint tavaly volt, szóval nem voltak meglepetések. Rengeteg adatot kell elemeznünk, hogy az autó a lehető legerősebb legyen majd a jövő héten. Elég meleg volt ma, sokkal melegebb, mint tavaly ilyenkor, ezért hasznos volt megtapasztalni, hogyan viselkedik a gépünk ilyen körülmények között.

Kazuki Nakajima: „Nagyon meleg nap volt, de jó érzés ismét itt lenni Le Mans-ban, nagyon élveztem a vezetést. A mai célkitűzés az volt, hogy minél több kört tegyünk meg, újra ráérezzünk erre a pályára, és kipróbáljunk bizonyos abroncs-specifikációkat. Nem vagyok benne biztos, hogy a versenyhéten ugyanilyen körülmények lesznek majd, de minden egyes körrel egyre többet tanulunk. Szóval minden rendben, semmi gondunk nem volt.”

Fernando Alonso: „Több, mint száz kört tettünk meg ma, ami több mint ezer kilométert jelent autónként. Ez sok hasznos információt hozott a csapatnak, úgyhogy a tesztelés nagyon hasznos volt. Onnan folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk, és minden a terveink szerint alakult, szóval elégedett vagyok. Jó érzés volt meggyőződni arról, hogy minden rendben van.”

Brendon Hartley: „Annyira jó volt ismét itt lenni ezen a fantasztikus pályán egy négykerék-hajtású, ezer lóerős hibrid autóval! Kicsit szomorú voltam, hogy alig három mért kör után vissza kellett mennem a bokszutcába, de végül is így terveztük. Nagyon élveztem az ismerkedést az autóval, fantasztikus volt minden, alig várom, hogy újra beülhessek.”

Tesztnapi időeredmények:

1.

#8 TOYOTA GAZOO Racing

3 perc 19.440 mp

108  kör

2.

#7 TOYOTA GAZOO Racing

+0.809 mp

112 kör

3.

#1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna)

+1.883 mp

77 kör

4.

#11 SMP (Petrov/Aleshin/Vandoorne)

+2.621 mp

61 kör

5.

#3 Rebellion (Laurent/Berthon/Menezes)

+2.754 mp

84 kör

6.

#17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin)

+2.759 mp

70 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: