A kétszeres világbajnok spanyol még versenyzett a Formula-1-ben a McLarennel, mikor belevágott új kihívásába: a 2018/19-es szezonra csatlakozott a hosszútávú vb (WEC) LMP1-es kategóriájához, a Toyota gyári csapatához.
Alonso a #8-as rajtszámú autón osztozó két társával, Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával az idény eddigi hat versenyén három győzelmet és két második helyet ért el, továbbá még egy futamot első helyen zártak, de műszaki okokból diszkvalifikálták őket. Az elsőségek között szerepel a Le Mans-i 24 órás is, amely Alonso fő motivációja volt a váltásnál: a tripla korona újabb fokozatát teljesítette, már csak az Indy 500 megnyerése hiányzik a korábban egyedül Graham Hill által teljesített bravúrhoz. Mellesleg a #8-as autó a világbajnokságot is vezeti, szerencsével Alonsóék akár a hétvégi spái 6 óráson, az utolsó előtti fordulón bebiztosíthatják a végső győzelmet.
„Élveztem, hogy a Toyota Gazoo Racing tagja lehetek a WEC-ben, de ez a fejezet véget ér számomra” – kommentálta Alonso a hírt, hogy második szezonra már nem nevez be a szériába. „A Le Mans-i 24 órás megnyerése karrierem egyik fénypontja, a tripla korona kihívásának részeként. Mindig emlékezni fogok a győzelemre, melyet csapatként, együtt értünk el tavaly. Az idő megfelelő, hogy új kihívásokra vállalkozzak. Sok érdekes lehetőség aknázható ki a Toyota Gazoo Racingen belül.”
„Szomorúan mondok búcsút Fernandónak, akinek nagy köszönettel tartozom közreműködéséért ebben a fantasztikus szezonban, amellyel beírta nevét a Toyota motorsporttörténetébe. Szenvedélye, győzni akarása és eltökéltsége, hogy valóra váltsa álmait, igazán meggyőző” – hálálkodott a csapatelnök Hisatake Murata Alonsónak, aki nagy figyelmet irányított a WEC-re és a Toyotára.
Milyen új kihívásokról beszélt Fernando Alonso? A spanyol már tesztelte is a márka Dakar-gépét, a Toyota Hiluxot, továbbá a gyártó a rali-világbajnokságon is érdekelt, amelytől a versenyző szintén nem zárkózik el.
A Toyota egyben bejelentette Alonso utódjának személyét is: a Formula-1-et megjárt Brendon Hartley tér vissza a sorozatba, amelynek kétszeres világbajnoka, 2015-ben és 2017-ben egyaránt nyert a Porsche színeiben, és már az idei 24 óráson (amely még a 2018/19-es szezon része) is jelen lesz tartalékként. Az öt másik pilóta, Buemi, Nakajima, Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez maradását megerősítette a Toyota, de az még nem eldöntött, hogyan csoportosítják őket a két TS050 Hybrid legénységébe.