Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 21. csütörtök
WEC

Alonso újra győzött Amerikában

Daytona után egy másik ikonikus floridai pályán, Sebringben aratott győzelmet társaival. A Toyota újabb egy-kettes sikert ért el a WEC 1000 mérföldes versenyén, Hartley dobogóval tért vissza a bajnokságba.

Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi #8-as rajtszámú Toyotája kezdett pole-pozícióból a Hosszútávú Világbajnokság új helyszínén, Sebringben és őket intette le elsőként a kockás zászló is esős körülmények között, biztonsági autó mögött, melyet Loic Duval LMP2-es balesete miatt küldtek be. Az év hatodik futamán Alonsóék harmadik győzelmüket szerezték, a Le Mans-i siker óta először nyertek, egy diszkvalifikáció és két második hely után. A futam szokásosnál hosszabb távja miatt a győzelemért 25 helyett 32 pont járt, a spanyol és társai így 15 egységgel vezetik az LMP1-es pontversenyt.

A #7-es számú testvérautó (Conway, Kobayashi, Lopez) két kör hátrányban végzett a második helyen, az addig szorososan Alonsóék nyomában járó egység szervizelésre kényszerült, miután a #90-es Aston Martinnal ütközött az ötödik órában.

A privát LMP1-esek lemorzsolódtak a versenyen, melynek hosszát a szokásostól eltérően nem hat órában, hanem 1000 mérföldben szabták meg, melyet nyolc óra alatt teljesítettek. 11 körös hátrányban Az SMP Racing #11-es számú autója állt dobogóra, a legénységben Vitalij Petrov és Mihail Aljosin mellett a Jenson Buttont helyettesítő Brendon Hartley-val, a széria kétszeres világbajnokával.

A Jackie Chan DC Racing #37-es autója (Heinemeier, King, Stevens) biztos vezetéssel szerezte meg az LMP2-es győzelmet abszolút negyedik helyezettként, miközben a csapat pole-ból induló másik egységét az ág is húzta, még a vezetőoldali ajtóval is problémák adódtak. A Dragonspeed Pastor Maldonadóval dobogós pozícióban ért célba, annak ellenére, hogy a venezuelai megrongálta az Oreca hátulját.

A GTE Prót szoros csata jellemezte a márkák között. A Porsche a bokszban szerezte meg a győzelmet: mikor a verseny végén, az utolsó fél órában a mezőny esőgumira váltott, a #91-es autót (Lietz, Bruni) az addig vezető #81-es BMW elé küldték vissza. A sokáig élen álló #67-es Ford harmadikként végzett. Ugyancsak Porsche, a #77-es Dempsey-Proton egység (Campbell, Andlauer, Ried) győzött a GTE Am osztályban az #51-es Spirit of Race Ferrari előtt.

A sebringi 1000 mérföldes verseny végeredménye itt érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?