DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

WEC: Floridában a Toyota hibrid erőgépei

A téli szünetet követően a TOYOTA GAZOO Racing csapata jövőhéten, március 15-én ismét rajthoz áll a 2018-2019. évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében – ezúttal első alkalommal Floridában, az 1000 mérföldes Sebring futamon. Az évad első felében sikert sikerre halmozó, még a legendás Le Mans 24 órás versenyt is megnyerő Toyota csapat az első helyről várja a folytatást.

A négyhónapos téli pihenő előtt, novemberben mind a pilóták, mind pedig a csapatok bajnokságában - a sanghaji kettős győzelemnek köszönhetően - a TOYOTA állt az élen. A csapat azzal a céllal tér vissza a Sebring versenypályára, hogy az idény ötödik győzelmét is megszerezze, és előnyét tovább növelje. Mike Conway és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del a Sebring futamon újoncnak számító Kamui Kobayashitól eltérően már versenyeztek ezen a pályán. Mike 2017-ben és 2018-ban is dobogóra állhatott összetettben a legendás 12 órás futamon. A világbajnoki mezőnyben élen álló 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénységéből Sébastien Buemi az egyetlen, aki már versenyzett a Sebringen, de csapattársaival, Kazuki Nakajimával és Fernando Alonsóval együtt jobb eredményt szeretne elérni, mint 2017-ben, amikor a pole pozícióból rajtoló Rebellion Racing autójával nem tudta befejezni a futamot.

WEC Sebring_7



A csapat – beleértve az összes pilótát – egy háromnapos tesztelés során február elején ismerkedhetett meg a 17 kanyarral tűzdelt, 6019 méteres Sebring International pályával. Akkor összesen több mint 4000 kilométert tettek meg a híresen kemény pályán, beleértve egy éjszakai tesztet is. A TOYOTA már elkönyvelhetett néhány sikert az egykori második világháborús repülőtéren, ami 1952 óta helyszíne a 12 órás Sebring futamnak. A Juan Manuel Fangio II és Andy Wallace által vezetett Eagle Mark III Toyota 1992-ben és 1993-ban is megnyerte ezt a versenyt, ahogyan az IMSA GT bajnokságot is. Az e havi floridai WEC futamot a 12 órás Sebring keretében rendezik meg, ráadásul első alkalommal úgy, hogy a verseny pénteken lesz, és az 1000 mérföldes távot helyi idő szerint hajnali négy óra és éjfél között kell tejesíteni. Az IMSA futam mezőnye csak ezután, szombaton reggel rajtol el. A különleges időbeosztás mellett a csapatnak alkalmazkodni kell majd az eddigiektől eltérő bokszutcához is. Az Atlanti-óceán túlpartján zajló hosszú távú versenyekre jellemzően a Sebringen az „amerikai fal” koncepciót alkalmazzák ahol – más WEC-helyszínektől elérően – egy fal választja el a bokszutcát a garázsoktól. Annak érdekében, hogy erre is felkészülhessenek, a TOYOTA GAZOO Racing szerelői ennek a bokszutca-elrendezésnek megfelelően Kölnben gyakorlópályát alakítottak ki. A futamra történő felkészülés utolsó szakaszára ezen a hétvégén kerül sor egy szombat- vasárnapi hivatalos WEC tesztelés során, ahol az összes induló két napot tölt a pályán a hivatalos szerdai időmérőket megelőzően.

Hisatake Murata, a csapat elnöke

„Sebring a 2018-2019-es idény utolsó fejezetének kezdete, számunkra három fontos versennyel. Célunk egyértelműen a világbajnoki címek megszerzése, illetve az újabb Le Mans-i diadal. Ez az első alkalom, hogy a Sebringen állunk rajthoz, ezért úgy gondolom, izgalmas kihívás lesz ez a csapat és a pilóták számára. Rengeteget hallottam már az itteni különleges hangulatról, így alig várom, hogy személyesen is átélhessem. Remélem, sikerül izgalmas versennyel kedveskedni az amerikai rajongóknak.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Nagy várakozásokkal készülök Sebringre. Szeretnénk megőrizni azt a jó formát, amit a 7. rajtszámú autóval mutattunk eddig, sok pontot szerezni és újabb futamokat nyerni. Sebring kihívást jelent, mert új pálya a csapat számára, bár én jól ismerem az IMSA futamok és az IndyCar-tesztek miatt. Remélem, hogy az itt szerzett tapasztalataim segítenek majd a csapatnak felgyorsítani a munkát és jó helyről rajtolni. Várom a visszatérést, és persze azt, hogy jó eredményt érjek el.”

WEC Sebring_6

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„A daytonai 24 órás futam óta kezdem egyre jobban megismerni és élvezni az amerikai autóversenyzést, így várhatóan Sebring is kellemes élmény lesz majd számomra. Érdekes volt a múlt havi tesztelés során kipróbálni ezt a régimódi, rázós pályát, ahol ráadásul elég közel van a fal a pályához. Élveztem, mert kihívást jelent a pilóta számára, és itt bizony nem lehet büntetlenül megúszni, ha hibázunk. A mezőny miatt is igazán izgalmas verseny elé nézünk.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Kellemes emlékeim vannak a Sebringről, mert itt volt az első hosszú távú versenyem még 2007-ben, amikor egy GT autóval indultam a 12 órás futamon. Jó ideje nem jártam itt, de a tesztelés mindnyájunknak segített megismerni a pályát. Elképesztő volt, de sikerült elég magas átlagsebességet elérni ezen a rázós a pályán. Élveztem minden kört, szóval nagyon várom már, hogy rajthoz állhassak.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Jól sikerült a tesztelés, szóval elmondhatom, hogy igazán élveztem a sebringi pályát. Ezzel az autóval még soha nem jártunk ott, ezért is volt fontos a teszt. Tetszik a pálya vonalvezetése, de tényleg komoly kihívást jelent, különösen éjszaka, mert gyenge a világítás. Jó emlékeim vannak a korábbi IMSA futamról, és most is kiélezett versenyt várok, ami nagy kihívást jelent, mert hosszabb lesz a megszokottnál. Remélhetőleg jók leszünk, és a győzelemért harcolhatunk majd.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Azóta várom, hogy rajthoz állhassak a Sebringen, amióta közzétették a versenynaptárt. Először indulok ott, de már sokat hallottam róla, és az amerikai rajongókról. Hasznos volt, hogy pár hete tesztelhettük a pályát, így már tisztában vagyunk azzal, mire számíthatunk, és vannak elképzeléseink a beállításokról. Régen indultunk már WEC futamon, utoljára Le Mans-ban győztünk a 8. rajtszámú autóval, ezért nagyon elszántak vagyunk, hogy ismét felállhassunk a dobogó tetejére.”

Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Daytona fantasztikus élmény volt számomra. Igazi megtiszteltetés, hogy győztünk egy ilyen klasszikusnak számító pályán, és remélem, ugyanígy sikerül minden a Sebringen is. Igazán otthon érzem magam az amerikai rajongók között, akik nagyon lelkesek. Daytonához hasonlóan a Sebring is különleges pálya; elképesztő élmény volt első alkalommal vezetni rajta a tesztelés során. Nem lesz könnyű futam sem az autó, sem a pilóták számára, alaposan fel kell készülnünk, ha ismét tökéletesen szeretnénk teljesíteni a futamot. Természetesen minden erőnkkel a győzelemre hajtunk.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: