Már csak 50 autó van versenyben az idei Le Mans-i 24 óráson, persze a „csak” szó erős idézőjelben értendő, hiszen ez ebben a pillanatban még célba érési rekordot jelentene, de mivel még hat óra hátra van a futamból, nem tűnik valószínűnek, hogy megdől a tavalyi 48-as csúcs. A verseny első harmadában csak két autótól kellett búcsút vennünk, azóta viszont megszaporodtak a kiesések.
A ByKolles #4, az Aston Martin #98 és az SMP #17 baleset miatt búcsúzott, a Porsche #94 felfüggesztéshiba következtében, a #6-os Manor elektronikai gondokkal állt meg a pálya szélén, a #34-es Jackie Chan Ligier-t motorhiba érte utol, a #40-es G-Drive és a #82-es BMW falnak csapódott, majd a reggeli órákban ugyanígy járt a #88-as Dempsey-Proton Porsche és a #10-es DragonSpeed is.
Akik viszont száz százalékos megbízhatósággal teljesítik egyelőre a versenyt, az a két Toyota, akik számára a legnagyobb izgalmat a lassú zónában elkövetett gyorshajtás miatti időbüntetések jelentették. Ebből a #8-as autónak kettő, míg a #7-esnek csak egy volt, de Alonso és Nakajima szédületes tempójának köszönhetően Buemi jelenleg 40 másodperc előnnyel viszi az élen a pole-ból rajtoló, Spában győztes egységet. Izgalmas csata lehet még a dobogóért is, hiszen a rajtbalesetben megtört #1-es Rebellion egyre jobban közeledik a harmadik helyen haladó #3-asra.
A többi kategóriában a helyzet változatlan, a #26-os G-Drive, a #92-es Porsche és a #77-es Dempsey-Proton Porsche egyaránt tegnap délután óta vezeti a 86. Le Mans-i 24 órást, és magabiztosan haladnak a győzelem felé.
És bár még sok idő van hátra, de: a Toyota első Le Mans-i győzelmét, a Rebellion első dobogóját, a G-Drive első P2-es győzelmét, Dempsey-ék pedig első GTE Am győzelmüket szerezhetik. A GTE Prót vezető Porsche 2013 óta vár egy újabb Le Mans-i sikerre a 911-essel, azóta a Ferrari, a Corvette, a Ford és az Aston is nyert egyszer-egyszer a nagyobbik GT-kategóriában.