DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

LM24 15. óra: Büntetés után ütőtávon belül Alonsóék

Ledolgozta bő kétperces hátrányát a #8-as Toyota, de nem tudott előzni, a #7-es testvérautó összeszedte magát és ismét egyre magabiztosabb előnyben van.

Komoly hullámvasút zajlott a #8-as Toyotával az elmúlt órákban, ugyanis éjfél után néhány perccel óriási hibát követett el Sebastien Buemi: gyorsan ment a lassú zónában, így hatvan másodperces stop&go büntetéssel sújtották – ezzel bő kétperces hátrányba került csapata a #7-es testvérautóval szemben. Nem sokkal ezt követően azonban beült Fernando Alonso és elkezdett támadni: előbb Mike Conwayjel szemben hozott körönként jó pár másodpercet, majd Jose Maria Lopezt is „lejátszotta a pályáról”, így hajnali négy óráig gyakorlatilag eltűnt a büntetés okozta különbség, Alonso bő félperces hátránnyal szállt ki az autóból.

wec1



Az érkező Kazuki Nakajima is sokkal gyorsabbnak bizonyult Lopeznél, olyannyira, hogy ezt a fél percet is eltüntette, egészen másfél másodpercig közelített a #7-eshez, ám még a helycsere előtt pilótát váltott az élen haladó autó, érkezett Kamui Kobayashi és ő kezelni tudta a helyzetet – előbb stabilizálta, majd elkezdte növelni a különbséget, ő gyorsabb volt Nakajimánál. A távolság már tíz másodperc fölé nőtt, jelenleg is itt tart – nincs veszve semmi a #8-as számára, de most megakadt a támadás. A harmadik-negyedik helyet őrzi a két Rebellion, de mindkettőt szerelni kellett már, jelenleg két körrel a #3-as tart előrébb, az #1-esnek volt eddig több gondja. 

Az LMP2-ben félelmetes fölényben van a G-Drive #26-os autója és gyakorlatilag egy kör előnnyel autózik az élen, egyben az abszolút ötödik helyen – a második a #23-as Panis Barthez, a harmadik pedig az időszakosan ugyan feltámadó, de azóta megint visszaeső #36-os Signatech.

A GTE Próban továbbra is dominál a Porsche, a #92-es autó bő kétperces fórral gazdálkodhat a #91-es előtt és mögöttük sincs harc, a két Ford következik #68-#67 sorrendben. A GTE Am kategóriában szintén órák óta változatlan a helyzet az élen, a #77-es Dempsey-Proton közel két perccel vezet, mögötte a kiállásoktól függően a Spirit of Race #54-ese és a Keating Motorsports #85-öse kergeti egymást.

Szerencsére komolyabb baleset nélkül megúsztuk az elmúlt órákat, kisebb megforgások voltak, de a sötétben mindenki az óvatosságra törekedett. 

Minden fontos eseményről beszámolunk élő szöveges közvetítésünkben!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: