Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda
WEC

A Toyota cáfolja, hogy Alonsóval akarja megnyeretni Le Mans-t

Napjaink LMP1-es mezőnye nem arról híres, hogy számos győzelmi esélyest vonultat fel. A Toyota már a 24 órás előtt félig nyertesnek érezheti magát, innentől pedig csak egy lépés lenne a két autó közül Fernando Alonsóét kihozni az élre, ami kétségtelenül nagyobb hír lenne, mint a másik TS050 Hybrid sikere.

Fernando Alonso hétvégén pályafutása során először rajthoz áll a Le Mans-i 24 óráson, melynek megnyerése – a Monacói Nagydíjjal és Indy 500-zal együtt az ikonikus tripla korona részeként – egyik fő karriercélja. A győzelemre pedig annak ellenére is minden esélye megvan a Toyota 8-as rajtszámú autóját két ex-F1-essel, Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával megosztó spanyolnak, hogy a japán márka korábban még sosem győzött a francia klasszikuson.

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) csúcskategóriájában, az LMP1-ben a két Toyota az egyedüli gyári és hibrid autó, amely előnyt élvez a nem hibridekkel szemben. Bár elméletileg az idei szabályok célja volt kiegyenlíteni a Porsche távozásával egyedüli gyártóként maradt Toyota és a privát autók közti különbséget, az előírások valójában garantálják, hogy a Toyota legyen az élen. A versenybírák eszköztárában még a büntetés lehetősége is szerepel, amennyiben egy nem hibrid autó gyanúsan túl gyors – azaz a Toyotánál gyorsabb – lenne. A márka győzelme borítékolható Le Mans-ban, hacsak az egynapos verseny nem fog ki mindkét autón.

Alonso csatlakozása mind a Toyota, mind a WEC számára óriási reklámértékkel bír: a széria japán fordulójának időpontját is módosították, hogy ne ütközzen az F1-es USA Nagydíjjal, a kétszeres világbajnok pedig jelen lehessen a sorozat valamennyi fordulóján. A spái 6 órás szezonnyitón Alonso, Buemi és Nakajima triója első nekifutásra győzelmet szerzett, melyben a márka csapatutasítása is szerepet játszott, előzetes megállapodás szerint ugyanis az utolsó kiállás után megtiltották a pozíciócserét, így Mike Conway nem előzhetett, hiába tűnt gyorsabbnak a testvérautónál.

Az első időmérőn riválisoknál két másodperccel gyorsabb Toyota győzelmére nagy összeggel lehetne fogadni a hétvége előtt, és az a spekuláció sem érződik indokolatlannak, hogy a gyártó Alonso triójának győzelmét látná szívesebben. A Toyota már a verseny előtt fontosnak látta tisztázni, hogy nem állít fel csapatsorrendet:

„Autóink a győzelemért fognak versenyezni, azzal a céllal, hogy egy-kettes eredményt szerezzenek a Toyotának” – mondta egy szóvivő a BBC Sportnak. „Mindkét autó egyenlő és igazságos eséllyel fogja megkezdeni a versenyt.”

Az első időmérő edzésen az Alonso–Buemi–Nakajima trió Conway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez hármasa előtt végzett. A második időmérő ma 19 órakor, a harmadik és utolsó közvetlenül utána, 22 órakor indul Le Mans-ban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?