Körülbelül fél órával a WEC szezonját nyitó spái verseny leintése előtt sor került az utolsó kiállásokra, a 7-es számú Toyotát vezető Mike Conway pedig ekkor érkezett meg a testvérautót vezető, élen álló Fernando Alonso nyakára. Mint azonban ismert, a 8-as TS050 Hybriden Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával osztozó spanyol megőrizte a vezetést, és debütálóként győzelmet szerzett a Hosszútávú Világbajnokságon.
A sikert követően a Toyota részéről elismerték, a győzelemben szerepet játszott egy előzetes megállapodás, amely tiltotta az előzést a futam hajrájában: „Az egyezség úgy szólt, hogy az autóink az utolsó bokszkiállásig versenyezhetnek egymással, a két autó pedig az utolsó kiállásnál került össze” – szögezte le Pascal Vasselon, a Toyota motorsportfőnöke az Autosportnak.
„Közültük a versenyzőkkel, hogy csak az utolsó bokszkiállásokig versenyezhetnek, mivel nem akartunk feszültséggel teli utolsó köröket” – folytatta a szakember. Ez végül Alonsóék kezére játszott, míg a 7-es autót az ág is húzta: az egységet adminisztrációs hiba miatt kizárták az időmérőről, így a szabályok szerint egykörös hátrányból kellett indulnia a bokszutcából. A végén ebből maradt mindössze 1,4 másodperces előny.
Conway 10 másodpercet veszített a bokszutcában Alonsóhoz képest az utolsó kiállás során, mivel orrkúpot cseréltek a Toyotán. „Ez sem változtatott semmin, mivel az elejétől az volt az elképzelés, hogy befagyasztjuk a pozíciókat” – mondta Vasselon, aki beismerte, hogy nem a győztes autó tempója volt erősebb a versenyen. „A köridőkből kiderül, hogy a 7-es autó marginálisan gyorsabb volt, csupán egy vagy két tizedmásodperccel. Ez lényegében a biztonsági autón jött vissza.”