A téli szünetben mindenki meghökkent, amikor hivatalossá vált, hogy a kétszeres világbajnok spanyol pilóta idén nem csak a McLarennél versenyez, hanem ugyanúgy bevállalta ezzel párhuzamosan a WEC-sorozat teljes idényét, köztük a Le Mans-i 24 órást viadalt is természetesen.
Hosszabb távú célja nem változott, a tripla koronára fáj a foga, amiből egyelőre csak a Monacói Nagydíj első helye van meg, az Indy 500 és Le Mans hiányzik a gyűjteményből. Májusban megszerezte élete első WEC-futamgyőzelmét Belgiumban Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima társaként.
A 8-as számú Toyota TS050-hibrid volánjánál pedig a tesztnapon is a leggyorsabbnak bizonyult Le Mans-ban. A japán gyártó technikai igazgatója szerint Alonso feltűnően hamar beilleszkedett. „Szerencsére nagyon gyorsan megtalálta a helyét. Nagyon könnyű vele együtt dolgozni, ez nagyban megkönnyíti a dolgokat” – nyilatkozta Pascal Vasselon a Motorsport.com szakoldalnak.
„Óriási, belülről fakadó motiváció vezérli, így feltűnően könnyű a közös munka Fernandóval” – tette hozzá a technikai igazgató. Egy másik Toyota-főnök óvatosabban fogalmaz, szerinte bőven van kockázat hosszú távon egy újonc alkalmazásában.
„Nem kis kockázatot vállaltunk vele. Oké, kétszeres F1-es világbajnok, de akkor is újonc. Meg kell birkóznia a forgalommal. Ez a sorozat nem arról szól, hogy van húsz autó nagyjából hasonló szinten, itt gigantikus különbségek vannak. Ezt neki minden alkalommal fel kell tudnia mérni. Spában egyszer beragadt egy GTE-versenyautó mögé a tizenhetes kanyarban, de tökéletesen oldotta meg a feladatot. Ez a csapat számára azt jelzi, hogy Le Mans-ban is meg tudja majd csinálni” – fogalmazott Rob Leupen.
„Alonso 100%-osan profi, könnyen ki lehet vele jönni, nyitott személyiség. Ez a mérnököknek és a szerelőknek extra motivációval szolgál. Szerintem nagyon is boldogok lehetünk, hogy úgy döntött, nálunk versenyez” – tette hozzá Leupen. Külön érdekesség, hogy Jenson Buttonnal is összemérheti erejét az LMP1 kategóriában, bár Buttonék autója nem hibrid, így jelentős hátrányból indulnak.