A spanyol pilóta életében először fog részt venni az egynapos futamon, ahol Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi csapattársaként a 8-as számú Toyota TS050 Hybridet fogja vezetni. A Hosszútávú Világbajnokság szezonnyitó, spái 6 órás versenyén Alonsónak sikerült győzelemmel bemutatkoznia, június 16-án pedig Le Mans-ban folytatódik a bajnokság.
Az utóbbi időben arról szólnak a hírek, hogy Alonso ugyan maradna a McLaren pilótája, de hátat fordít az F1-nek, és a tengerentúlon próbál szerencsét, az IndyCarban. A kétszeres Formula-1-es világbajnoknak nem lenne ismeretlen a közeg, hiszen tavaly elindult az Indy 500-on, ahol bár többször is vezetett, végül egy motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt. Alonso izgatottan várja a franciaországi versenyhétvégét, amire elmondása szerint rengeteget készült: „Minden 2017-es felvételt megnéztem, amit csak találtam, ahogyan régebbi versenyeket, de még internetes videókat is. Emellett persze vetettem egy pillantást Kamui [Kobajasi] tavalyi pole-pozíciós körére is. Nem hiszem, hogy lehetnék felkészültebb” – jelentette ki a spanyol.
A toyotás sokat gyakorolt szimulátorban, hogy kiismerje a több, mint 13 kilométeres pályát, de várja már a vasárnapi tesztet a sarthe-i futam helyszínén, hogy megtapasztalja, milyen is ott valójában vezetni: „A való életben mindig másak a körülmények, például egy szimulátor nem adja vissza a magasságbeli különbségeket. Csak egy igazi autóval és jó néhány körrel a hátad mögött szokhatsz hozzá a forgalomhoz és az autók közti sebességkülönbséghez. Erről fog szólni a vasárnapunk, hogy minél több információt gyűjtsünk” – zárta gondolatait Fernando Alonso.
A tavalyi 24 órás versenyt egyébként Timo Bernhard és Earl Bamber csapattársaként nyerte meg Brendon Hartley, aki jelenleg a Toro Rosso-Honda versenyzője. Hogy idén is sikerül-e diadalt aratnia Le Mans-ban egy Formula-1-es pilótának, az június 17-én kiderül.