DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
WEC

Monzára készülnek a Lexus erőgépek

Az Emil Frey Lexus Racing versenycsapata a Blancpain GT 2018-as versenysorozat második fordulójára, Monzába készül az RC F GT3 -as versenygépekkel ami egyben a Blancpain GT Series hosszútávú bajnokság idénynyitó futama is. A német Marco Seefrieddel és a finn Markus Palttalaval kiegészülő csapat elsődleges feladata most az adatok elemzése a Zolderben tapasztalt nehézségeket követően.

A Blancpain GT versenysorozat Zolder Sprint Cup futama elég döcögősre sikerült a Lexus RC F GT3-as versenygépekkel rajthoz álló Emil Frey Lexus Racing számára, a csapat azonban gőzerővel készül Monzában megrendezésre kerülő a hosszútávú versenyre. A 14-es számú Lexus RC F GT3 pilótáihoz, Albert Costa Balboához és Christian Klienhez most Marco Seefried csatlakozik, míg Markus Palttala a 114-es számú versenyautóba ül majd be.
 A csapat csalódottan tért vissza Safenwilbe, miután két alkalommal is ki kellett állniuk a versenyből, míg a futamot befejező autók is csak a Top 10-es mezőnyön kívül végeztek. Most arra használják a fordulók közt rendelkezésükre álló két hetet, hogy kiértékeljék a Zolderben begyűjtött adatokat és információkat.

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_2



“Dacára annak, hogy Monzában teljesen eltérőek a pálya jellemzői, még elképzelhető, hogy itt is nehéz hétvégénk lesz.” - elemezi a helyzetet Jürg Flach, az Emil Frey Racing műszaki vezetője.

“Meg kell vizsgálnunk a Zolderből származó adatokat, és azoknak megfelelő intézkedéseket kell tennünk. Ugyanakkor nem reális arra számítani, hogy Monzáig minden gondot orvosolni tudunk, mert ahhoz nincs elég időnk. Egy állandó fejlesztési folyamatban veszünk részt, és meg kell értenünk, hogyan javíthatunk az autó viselkedésén és teljesítményén. Különösen Monza esetében létfontosságú, hogy az autó jól kiegyensúlyozott legyen, illetve maximálisan stabil fékezés közben. Ezért elsősorban ilyen irányú munkát végzünk el a Lexus beállításain.”

Monza gyors versenypályaként ismert, ahol nagy végsebességre és kiegyensúlyozott lengéscsillapításra van szükség – ezek a jellemzők pedig adottak a japán versenyautóban.

“A zolderihez hasonló pályákon található egyenetlen útfelületre és bukkanókra a Lexus RC F GT3 idegesen reagál, így a pilóták nem tudják olyan jól venni a kanyarokat, mint a többiek.” - magyarázza Hannes Gautschi, az Emil Frey Lexus Racing műszaki koordinátora. “Monzában elvégeztünk pár nap tesztelést, és ha még nem is találtuk meg a tökéletes beállításokat, biztos vagyok abban, hogy itt jobban teljesítünk majd.”

A tesztelésre fordított napok mellett az Emil Frey Lexus Racing tavaly az International GT Open sorozatban már teljesített néhány futamot a Parco die Monza területén fekvő, hat kilométeres pályán.

“Monza nem idegen számunkra, és a hosszútávú versenyek világában is otthonosabban mozgunk, mint a sprintversenyeken.” – teszi hozzá tette hozzá Lorenz Frey, az Emil Frey Racing csapatfőnöke. “Még sok munka vár ránk, de felvillanyoz minket a következő verseny, és nagyon várjuk már, hogy Monzában legyünk.”

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_5

A hosszútávú versenyre most hétvégén 2018. április 20-22. között kerül sor Monzában. A háromórás futam április 22-én vasárnap délután háromkor startol.

Albert Costa Balboa (spanyol, 14-es rajtszámú autó)

“Zolderben kiderült, hogy még nagyon sok munka vár ránk, kiváltképpen a Pirelli abroncsokkal kapcsolatban. A Lexus nagyon gyors autó, de a megfelelő irányba kell fókuszálnunk minden erőnket a munka során. Monzában jobban kellene teljesítenünk, mert már teszteltünk azon a pályán, és elégedettek vagyunk az ottani köridőkkel. Mi mindannyian nagyon jó pilóták vagyunk, nagyon jó csapatot alkotunk, úgyhogy következő versenyünkön jobb eredményeket kellene produkálnunk.”

Christian Klien (osztrák, 14-es rajtszámú autó)

“A zolderi idénynyitó futam nagyon nehéz volt, de sikerült napról-napra javulnunk. Monza egy teljesen más pálya, és elvileg sokkal jobban fekszik a Lexusnak. Ugyanakkor még nem vagyunk olyan gyorsak, mint lennünk kéne ahhoz, hogy lépést tarthassunk a leggyorsabb csapatokkal.”

Marco Seefried (német, 14-es rajtszámú autó)

“Úgy gondolom, hogy van rajtunk bizonyos nyomás, de ennyi talán kell is. Az új pilóták mellett télen mások is érkeztek a csapathoz. Én már rögtön az elejétől jól érzem magam a Lexusban, mert sok visszajelzést kapok az autótól. Fontos, hogy minden Lexusban van egy pilóta, aki már a tavalyi idényből ismeri az autót, ez pedig nagy segítség.”

Stéphane Ortelli (114-es rajtszámú autó, monacói)

“A zolderi 13. és 14. helyezéssel nyilvánvalóan elégedetlenek vagyunk, de be kell látnunk, hogy ez egy tanulási folyamat. Tudjuk, hogy az egész projekt a jó csapatmunkán alapul, és erősebben térünk majd vissza a versenypályára. Keményen meg kell dolgoznunk azért, hogy utolérjük a versenytársainkat, de az Emil Frey Lexus Racing csapata harcosokból áll, és akkor is a lehető legtöbbet hozzuk majd ki magunkból, ha nincs már elég időnk Monzáig.”

Norbert Siedler (114-es rajtszámú autó, osztrák)

“Szükségünk van még némi tesztelésre, hogy átlássuk, milyen beállítások kellenek az új abroncsok mellett. A Monzában elvégzett téli teszt jól sikerült, de nem szabad túl sokat várnunk a versenyhétvégétől. Jó lenne, ha az első húszból sikerülne rajtolni, és mivel Stéphannel és Markussal együtt van három erős pilótánk, elképzelhető, hogy sikerül pár hellyel feljebb jönnünk a verseny során.”

Markus Palttala (finn, 114-es rajtszámú autó)

“Alig várom már, hogy az Emil Frey Lexus Racing színeiben rajtolhassak. A téli tesztelés során jó teljesítményt mutattunk, és bár Zolder nehéznek bizonyult az egész legénység számára, biztos vagyok abban, hogy Monzában jobban teljesítünk majd. A csapat remekül pozícionált, a Lexus egy nagyon fejlett konstrukció, számos remek jellemzővel, így csak egyszerűen rá kell találnunk a saját utunkra csapatként a Blancpain GT versenysorozattal és a Pirelli abroncsokkal kapcsolatban is.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: