Nem elég, hogy a szezon végén kiszálló Porsche dominálja a hosszútávú világbajnokság versenyeit, esélyt sem adva a Toyotának – a gyártó Le Mans óta veretlen, a Nürburgringtől kezdve pedig folyamatosan 1-2-ben végez –, de még a szabad versenyt is meggátolja egységei között.
A győztes pozícióban levő, Nick Tandy, Neel Jani és Andre Lotterer nevével fémjelzett 1-es Porsche először egy órával a vége előtt állt félre a Bernhard–Bamber–Hartley csapat elől, azonban miután az utolsó kiállásnál kevesebb üzemanyagot vettek fel, újra az élre kerültek. Tandy 10 másodperc előnyben volt, mikor újra lelassított, és nyolc perccel a vége előtt másodszor is elengedte Bambert, a másik autónak ajándékozva a győzelmet.
A Toyota az első kiállások előtt vezetett is, mivel megspóroltak egy kerékcserét, és a japán gyártó még lőtávolban volt a verseny közepén, mikor a biztonsági autó megérkezett. A lendület azonban nem tartott ki a végéig, így Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima az Anthony Davidsont helyettesítő Stephane Sarrazinnel csak harmadik lett: a 8-as Toyota lemaradása Austin után már 51 pont az összetettben.
Az LMP2 tavalyi bajnoka, a Signatech Alpine első idei győzelmét szerezte a Lapierre–Menezes-Negrao trióval, habár úgy nézett ki, elúszhat a győzelem, mikor a verseny befejező szakaszában egy perc előny birtokában kiálltak, hogy a hátsó karosszériaegység cseréjével megjavítsák a hibás féklámpát. James Calado és Alessandro Pier Guidi Ferrarija győzött a GTE Pro kategóriában, habár kétszer is félperces hátrányban voltak, míg az amatőrök között az Aston Martin könyvelt el sikert Dalla Lanával, Lamyval és Laudával.
Az austini 6 órás eredménye:
Kategória | Versenyzők | Csapat | Autó | kör | Hátrány | |
1 | LMP1 | T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley | Porsche LMP Team | Porsche | 192 | 6:00:52.444 |
2 | LMP1 | N.Jani, A.Lotterer, N.Tandy | Porsche LMP Team | Porsche | 192 | 0.276 |
3 | LMP1 | S.Buemi, S.Sarrazin, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 192 | 21.956 |
4 | LMP1 | M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 192 | 45.026 |
5 | LMP2 | N.Lapierre, G.Menezes, A.Negrao | Signatech Alpine Matmut | Alpine/Gibson | 177 | 15 kör |
6 | LMP2 | M.Beche, D.H.Hansson, N.Piquet Jr. | Vaillante Rebellion | ORECA/Gibson | 176 | 16 kör |
7 | LMP2 | J.Canal, N.Prost, B.Senna | Vaillante Rebellion | ORECA/Gibson | 176 | 16 kör |
8 | LMP2 | H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent | Jackie Chan DC Racing | ORECA/Gibson | 176 | 16 kör |
9 | LMP2 | D.Cheng, A.Brundle, T.Gommendy | Jackie Chan DC Racing | ORECA/Gibson | 175 | 17 kör |
10 | LMP2 | M.Rao, B.Hanley, J-E.Vergne | CEFC Manor TRS Racing | ORECA/Gibson | 175 | 17 kör |
11 | LMP2 | F.Perrodo, M.Vaxiviere, E.Collard | TDS Racing | ORECA/Gibson | 174 | 18 kör |
12 | LMP2 | R.Rusinov, P.Thiriet, A.Lynn | G-Drive Racing | ORECA/Gibson | 168 | 24 kör |
13 | GTE Pro | J.Calado, A.P.Guidi | AF Corse | Ferrari | 167 | 25 kör |
14 | GTE Pro | M.Christensen, K.Estre | Porsche GT Team | Porsche | 167 | 25 kör |
15 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 167 | 25 kör |
16 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 167 | 25 kör |
17 | GTE Pro | D.Turner, J.Adam, D.Serra | Aston Martin Racing | Aston Martin | 167 | 25 kör |
18 | GTE Pro | R.Lietz, F.Makowiecki | Porsche GT Team | Porsche | 166 | 26 kör |
19 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 166 | 26 kör |
20 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 166 | 26 kör |
21 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 162 | 30 kör |
22 | GTE Am | Mok W.S., K.Sawa, M.Griffin | Clearwater Racing | Ferrari | 162 | 30 kör |
23 | GTE Am | T.Flohr, F.Castellacci, M.Molina | Spirit of Race | Ferrari | 159 | 33 kör |
24 | GTE Am | C.Ried, M.Cairoli, M.Dienst | Dempsey-Proton Racing | Porsche | 148 | 44 kör |
- | GTE Am | M.Wainwright, B.Barker, N.Foster | Gulf Racing | Porsche | 92 | kiesés |
- | LMP2 | R.Gonzalez, S.Trummer, V.Petrov | CEFC Manor TRS Racing | ORECA/Gibson | 51 | kiesés |