DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Toyota: A hibrid nem való Le Mans-ba!

A Toyota a világ egyik legnagyobb hibrid-úttörője, egyre nagyobb mértékben használják a japánok utcai autóikban. Mégis úgy gondolják, a hibridnek nincs keresnivalója a 24 óráson.

Akio Toyoda a Toyota elnöke legutóbbi nyilatkozatával kisebb vihart kavart, amikor elmondta, hogy a hibrid technológia egyszerűen nem elég kiforrott ahhoz, hogy a Le Mans-i 24 óráson versenyeztessék. Az LMP1-es kategória technikai hátterét a hibrid adja, a Toyota pedig évek óta próbálkozik Le Mans-ban kisebb részsikerekkel, de győzniük nem sikerült még soha.

Az LMP1 teljes csődöt élt át, ami a technikai hibákat illeti


A japán gyárnak legalább újabb egy évet kell várnia, azok után, hogy három autójukból kettőt súlyos technikai gondok értek utol az erőforrással kapcsolatban, például az elejétől kezdve vezető 7-es számú versenyautójukat. Nem sokkal később egy karambol miatt elvesztették a harmadik TS050 hibridjüket is.

A versenyág egyébként is pang, kifogynak az LMP1-es autók, az Audi kivonult a WEC-ből, így a 2017-es Le Mans-i futamon mindössze öt, valódi eséllyel harcba szálló LMP1-es versenyautó rajtolt, ebből négynek komoly gondjai voltak a technikával, ami vagy kieséshez, vagy hosszadalmas javítási munkálatokhoz vezetett.

Így esett ki a 7-es Toyota idén Le Mans-ban

A Toyota elnöke szerint a hat órás versenyek ideálisak a hibrid technológiának, de a 24 órások már nem. „Ezúttal mindkét Porsche és mi Toyoták is szenvedtünk, nem tudtuk teljesíteni a 24 órát a hibrid autóinkkal komoly technikai gond nélkül. Még a győztes, 2-es Porsche és a mi 8-as versenyautónk sem, még ha célba is értek, mindkét gárda hosszas szerelésre kényszerült, végül sikerült a célvonalig elérnünk” – nyilatkozta Toyoda.

„A WEC sorozatban a hibrid technológiának komoly előnye van, a versenyek 6 órásak, de a 24 órás, igazán hosszú távú versenyekre ez a technológia még nem áll készen. Le Mans mindig is egy laboratóriumnak számított, ahol új koncepciókat lehet próbálgatni. Mi is tovább fogjuk fejleszteni minden technikánkat, sok erőfeszítést fogunk tenni, hogy mindig jobb és jobb autókat gyártsunk” – tette hozzá Akio Toyoda. A japán gyáróriásnak szembe kell néznie a kihívással, mivel a WEC ezen technológia fejlesztését tűzte ki célul, például jövőre is egy újítást terveznek, minden bokszkiállás után az első kör egy részét tisztán elektromos hajtással kellene teljesítenie a versenyzőknek az LMP1-ben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: