Élő szöveges tudósításunk a teljes Le Mans-i 24 órásról ide kattintva érhető el!
Hiába vezetett sokáig a Toyota, a késő éjjeli órákban eldőlt, hogy a tavalyi elképesztő balszerencséjük után idén sem nyerik meg a Le Mans-i 24 órást: bár a #8-as autójuk még megy, közel 30 körös hátránnyal rendelkeznek, a #7-es és a #9-es egység pedig egyaránt feladta a küzdelmet. Így az #1-es Porsche (Nick Tandy, Neel Jani, Andre Lotterer) zavartalanul körözhet az élen, előnye már 11 kör a közvetlenül üldözőivel szemben – ha nem jön közbe semmi, ez egy nagyon sima győzelemnek nézhet ki.
A másik két dobogós helyet jelenleg LMP2-es autók foglalják el: a #31-es Rebellion korábbi apró műszaki problémái miatt jelenleg a #38-as Jackie Chan-autó és a #13-as Rebellion küzd a második helyért: Thomas Laurent áll ugyan jobban, de Nelsinho Piquet tíz másodperces távolságból követi őt, ráadásul Bruno Sennáék is mindössze egy körrel vannak tőlük lemaradva.
A GTE Pro kategóriában egészen döbbenetesen kiélezett a harc: gyakorlatilag az első hat helyezett körön belül van egymáshoz képest, s ez a szám még több is lehetne, ha az #51-es AF Corse Ferrari nemrég nem keveredett volna balesetbe. Jelen pillanatban a #95-ös Aston Martin vezet Richie Stanawayjel, de a #63-as Corvette, a #91-es Porsche, a #71-es Ferrari és a #97-es Aston még egyaránt befutó lehet ebben a géposztályban.
Az amatőrök között egyértelműbb a helyzet: ott már hosszú ideje a #84-es JMW Motorsport Ferrari áll az első helyen, előnyük csaknem egy kör a Spirit of Race autójával szemben. Összesen egyébként kilenc egység adta fel hivatalosan is a versenyt: közülük az utóbbi órákban a TDS Racing Orecája mutatta be a leglátványosabb balesetet.