ÉLŐ szöveges közvetítés 24 órán át itt!
Az elmúlt órákat az jellemezte, hogy a #7-es Toyota kisebb-nagyobb előnnyel (15-40 másodperc között), de stabilan vezetett, míg a #8-as autó és az #1-es Porsche egymást nyúzta a második helyért. Aztán a futam 8. órájában a #8-as Toyota elsőtengely-meghajtása megadta magát, hasonló problémát szenvedtek tehát, mint a #2-es Porsche korábban. Így aztán a #7-es és az #1-es autó vív e sorok írásakor a győzelemért, de a #9-es még lőtávolon belül van, alig több, mint egy kör hátránnyal.
Az LMP2-t továbbra is a Rebellion uralja, a #13-as autót a lassú zónák hátráltatták, míg a #31-est egy büntetés, a különbség köztük 8 óra után kevesebb, mint 10 másodperc. A kategória 25 indulójából már közel tíznek voltak kisebb-nagyobb problémái – az Orecák fölénye pedig hatalmas, az első tíz helyezettből kilenc a francia cég karosszériáját használja. A Risi Ferrarijával balesetező TDS-autó jócskán lemaradt, hiszen egy hétperces stop&go-t kaptak, azaz mintegy két kört buktak a baleset következtében.
.@TommyMilner (@CorvetteRacing #64) est parti à la faute à la sortie du virage du Pont. #LeMans24 pic.twitter.com/rG0Xkr8kXQ
— 24 Heures du Mans (@24heuresdumans) June 17, 2017
A GTE Pro egységei között továbbra is nagyon változatos a küzdelem, egy ponton mind a 12 versenyben lévő autó körön belül volt, aztán ez megváltozott a #64-es Corvette balesete miatt, a többiekre viszont változatlanul igaz ez. A futam 9. órájába fordulva a #97-es Aston Martin vezet, majd jön a #67-es Ford és a #92-es Porsche, azaz ismét három gyártó áll az első három helyen.
Az elmúlt órák másik nagy drámáját a Toyota visszaesése mellett az „amatőr” kategória hozta, hiszen a versenyben vezető #98-as autó durrdefektet kapott, s a felrobbanó gumi széttépte a karosszéria elejét. Így most a #84-es JMW Ferrari vezet, jelenleg Will Stevensszel a volánnál, mögötte Rob Bell következik a #90-es TF Astonnal, valamint Cameron az #55-os Spirit of Race Ferrarival.