Egészen elképesztő küzdelmet hoz a 84. Le Mans-i 24 órás verseny: minden esély megvan rá, hogy a legendás futam történetében először három autó zárjon körön belül, hiszen e sorok írásakor, percekkel a 20. óra vége előtt kevesebb mint 20 másodperc a különbség. Most a Porsche vezet 3 (!) másodperccel az #5-ös Toyota előtt, e pillanatban az a legnagyobb kérdés, hogy még egy vagy még két teljes szerviz vár a #2-es autóra, bár valószínűleg megpróbálják kihúzni eggyel. Az Audikat számos műszaki hiba gyötörte, de a 4-5. hely így is biztosnak látszik az #1-es Porsche egy óránál is hosszabb szerelése miatt.
Az LMP2-ben a Thiriet kiesése után a Signatech Alpine lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, de a G-Drive #26-os Orecája (Stevens, Rast, Ruszinov) körön belül van hozzájuk képest, míg Vitalij Petrov a harmadik helyen hozza a verseny elején még csak a középmezőnybe tartozó, de a riválisok gondjaiból profitáló #37-es SMP-t. Negyedik helyezett a Strakka, a Gibson-különítmény legjobbja.
Amerikai csatát hoz a Pro kategória: a Risi Ferrarija harcol a Ford két kevés problémát látott egységével. Joey Hand a 20. óra közepén a pályán előzte meg Malucellit, így most a #68-as Ford vezet a Risi előtt, míg Ryan Briscoe (#69, Dixonnal és Westbrookkal) lassan a riválisok gondjaiban kell, hogy reménykedjen, ha győzni akar. Az üldözőboly legjobbja a #95-ös Aston Martin, a legjobb Corvette a 7., az egyetlen állva maradt Porsche több amatőr mögött halad.
A legsimább versenyt jelenleg az amatőr kategória hozza, itt a Scuderia Corsa #60-asa, az „amerikai Ferrari” magabiztosan vezet az AF Corse kirábban kicsúszó #83-asa és a Proton #88-asa előtt, mely sokáig az élen állt, s GT-mezőny legjobb Porschéje, megelőzve a Pro kategóriás Dempsey-Proton #77-et.
Tekintsük át gyorsan a kiesőket: a P1-esek közül, bár több autónak voltak súlyos gondjai, egyedül a ByKolles #4-ese adta fel a versenyt, miután a reggeli órákban lángra kapott. Az LMP2-ben a KCMG címvédő #47-ese műszaki hiba, a Baxi Alpine #35 és a győzelemért csatázó Thiriet #46 reggeli balesetek miatt esett ki, legutóbb pedig a G-Drive #38-as, ELMS-ből érkezett Gibsonja szállt ki. A GTE Próban mindkét gyári Porsche és "félgyári" AF Corse elszállt műszaki gondok miatt, míg a #64-es Corvette balesetet szenvedett. Az amatőrök közt egyetlen kieső van, a sokáig a versenyt egyedül feladó #89-es Proton Porsche "személyében". Még 49 autó versenyben, a célba érési rekord 42, minden esély megvan a megdöntésére.