Andre Lotterer, Marcel Fassler és Benoit Treluyer komoly csatában szerezték meg a WEC szezonját nyitó silverstone-i 6 órás futamgyőzelmét a 2-es Porsche előtt, miután az 1-es számú autó egy lekörözöttel ütközve búcsúzott a versenyből. A futam utáni ellenőrzésen azonban a padlólemezre erősített falemez kopását nagyobb mértékűnek találták a szabályban megengedettnél: a technikai előírás 3.5.6a3 cikkelye mindössze 5 mm kopást enged meg, a 2-es autó lemeze azonban 20 mm-t vékonyodott, amit az Audi a futamon uralkodó különleges körülményekkel magyarázott.
A győzelmet így a 2015-ös szezonzárón is diadalmaskodó Marc Lieb, Niel Jani és Romain Dumas hármasa kapta meg, a Porsche tavalyi Le Mans-i 24 órás óta tartó veretlenségi sorozata folytatódik, míg a Toyota második helyre lép elő, ami a 2014-es bajnoki cím óta legjobb eredményük. A 11 kör hátrányban beérő Rebellion Racing dobogós helyet örökölt.
Ez az eredmény mégsem tekinthető véglegesnek, az Audi ugyanis fellebbezett a döntés ellen. „Az esemény stewardjai jelentést kaptak a technikai delegátustól, hogy a 7-es számú autó első falemezének vastagsága nem felel meg az LMP1-es technikai szabályzat 3.5.6a3 cikkelyének. Az Audi Sport Team Joest fellebbezett a 7-es autó eredményekből való kizárásának döntése ellen. Így a verseny eredménye egy sportbíróság döntésének függvénye lesz” – áll az Audi közleményében. Hetek, vagy akár hónapok is eltelhetnek tehát addig, míg kiderül, valójában ki nyerte a szezonnyitó versenyt.