Michael Schumacher síbalesete mellett annak is két éve már, hogy Adrian Newey visszább lépett a frontvonaltól, azaz már nem (teljesen) az ő szakértelmén nyugszik a Red Bull F1-es autóinak tervezése. Döntésében szerepet játszott az is, hogy rég nem tud már annyira szárnyalni kreativitása, mint mondjuk 10, vagy még 5 évvel ezelőtt, és más projekteken kezdte törni a fejét, igaz, még mindig a Red Bull karámján belül.
Nemrég felröppent a hír, hogy esetleg az F3-as Európa-bajnokságban fog munkálkodni, ahogyan az is, hogy a 2017-ben életbe lépő aerodinamikai szabályok visszacsalogathatják az F1-be. Áprilisban, a Hosszútávú-világbajnokság silverstone-i 6 órás versenyén a Porschénél vendégeskedett, amely újabb spekulációkat indított útjára, igaz, akkor még hevesen tagadott bármiféle kapcsolatot a WEC felé.
A brit szakember most viszont a Motorsport.com-nak erősítette meg, hogy valóban szimpatikusnak találja a bajnokságot, azon belül is természetesen az LMP1-es kategóriát. „Érdekesnek találom, talán a jövőben valamikor” - válaszolt Newey arra a kérdésre, hogy elképzelhető-e szerepvállalása a szériában. „Úgy vélem, hogy az LMP1 érdekesebb, mert sokkal nagyobb technikai szabadságot ad, ami a karosszéria tervezését illeti. Ebből a szempontból vonzó számomra, és talán egyszer megfontolom majd, de ebben a pillanatban semmiképpen sem.”
Newey már korábban is tervezett sportautót, a March GTP-t, amely 1983-ban és 1984-ben elhódította az IMSA GTP bajnoki címét, brit azonban egyelőre lojális marad a Red Bullhoz. „Soha nem szabad azt mondani, hogy soha, de jelenleg élvezem a közös munkát a Red Bullal. Többé-kevésbé az indulásuk óta velük vagyok, és büszke vagyok azokra a sikereke, amit egy, a Jaguar poraiból feltámadt csapattal sikerült elérnünk.”