DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
WEC

Visszatérhet-e jövőre Hülkenberg Le Mans-ba?

Nico Hülkenberg idén meglepetésszerű győzelemmel robbant be a Le Mans-i 24 órásra, és a német körüli legfrissebb fejlemények azt sugallják, hogy 2016-ban talán megkaphatja az esélyt az ismétlésre.

Miután megnyerte Le Mans-t, sokan azt is elképzelhetőnek tartották, hogy a 28 éves német jövőre teljes egészében a Hosszútávú Világbajnokságra vált, ha nem kapja meg végre az áttörési lehetőséget az F1-ben, ahol évek óta keresztülnéznek rajta a nagycsapatok. Ehhez képest Hülkenberg egy kissé meglepőnek ható húzással két további évre elkötelezte magát a Force Indiánál, ezzel mintegy megpecsételve, hogy egy ideig biztosan nem fog kikászálódni a középmezőnyből. Ám ha valamire, arra talán jó volt ez a szerződés, hogy szabadságot adott a németnek az elkövetkező 24 órásokon való részvételre.

„A csapatunknál töltött évei alatt a világ egyik legjobb versenyzőjévé fejlődött. Amikor megnyerte Le Mans-t, nagyon büszke voltam rá, és ha úgy gondolja, hogy az jót tesz számára, akkor ismét elengedem” - nyilatkozta Vijay Mallya, aki nem csinál problémát abból, hogy pilótája időnként egy másik csapat overallját is magára ölti.

Dppi_02115008_719



Korábban már maga Hülkenberg is beszélt arról, hogy ha jövőbeli F1-es szerződése lehetővé teszi, szívesen visszatérne karrierje legnagyobb sikerének színhelyére, és a napokban egy újabb építőelem a helyére került, amikor a Porsche LMP1-es csapatvezetője, Andreas Seidl megerősítette, hogy a 2016-os versenyen is csatasorba fognak állítani egy harmadik autót. Az szinte bizonyos, hogy Hülkenberg csapattársai, Nick Tandy és Earl Bamber jövőre is ott lesznek az autóban, így a Porsche máris dolgozik azon, hogy megállapodjon a trió harmadik tagjával is.

„Le Mans bebizonyította, hogy a koncepciónk helyes volt, azaz ha mindhárom autónak egyenlő esélyeket biztosítunk a győzelemre, a kilenc versenyzőnknek pedig nagyjából ugyanannyi tesztkilométert Le Mans előtt, akkor az eredmény nem marad el” - mondta Seidl.

Hülkenberg egyébként a Bild értesülései szerint nem csak a Le Mans-i esély miatt kötelezte el magát ilyen hamar a Force India mellett, hanem azért is, mert tartott attól, hogy a Lotustól a Renault-felvásárlás esetén könnyen kikerülő Pastor Maldonado a PDVSA olajvállalat pénzével együtt fog kopogtatni a mezőny más csapatainál, ami miatt sokan veszélyben érezhetik majd a helyüket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: