DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
WEC

Le Mans: Az Audi gyors, de nem szerencsés

Az Audi folytatta a dobogós eredmények sorát a 24 órás Le Mans-i versenyen, azonban elszalasztotta 14. győzelmének megszerzését. Ez volt a cél a világ leghíresebb endurance versenyén, a harmadik, negyedik és hetedik helyezést sikerült megszerezni.

A négykarikás márka így is lenyűgöző teljesítményt nyújtott. A 17 Le Mans-i futam mindegyikén, legalább egy Audi csapat dobogón végzett. Ezúttal a tavalyi győztesek André Lotterer, Marcel Fässler és Benoît Tréluyer szerezték meg a harmadik helyet két Porsche előtt, Audi R18 e-tron quattro versenyautójukban. Továbbá Lotterer új pályarekordot is futott a verseny folyamán 3 perc 17.475 másodperces köridővel.

a154376_large



“Motorsport a legfelsőbb szinten. A félelmetes endurance verseny látogatói megtapasztalhatták a Csoport két leányvállalata, az Audi és a Porsche győzelemért folytatott heves és izgalmas harcát. “- mondta Prof. Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki egyike volt azoknak akik elsőként fejezték ki gratulációjukat a Porsche bokszokban a kockás zászló után. “Csak gratulálni tudunk stuttgarti kollegáinknak a sikerhez, mert pontosan tudjuk milyen nehéz megnyerni ezt a versenyt.“

“Úgy gondolom különösen lenyűgöző, hogy az Audi és a Porsche két teljesen különböző hibrid versenyautó koncepcióval gyakorlatilag fej fej mellett versenyzett az egész futam alatt “- mondta Prof. Dr.-Ing. Ulrich Hackenberg, az igazgatótanács műszaki fejlesztésekért felelős tagja, aki az Audi Sport Team Joest garázsából követte a versenyt. “A Csoport mindkét márkája a saját koncepciójával egyértelműen gyorsabb volt, mint a Toyota. És pontosan ez az amit szerettünk volna megmutatni a WEC sorozatban és Le Mans-ban.”

A győzelem, az ikonikus endurance verseny 83. futamán, az Audi és a Porsche között dőlt el. A vezető pozíció folyamatosan változott a két gyártó között, mielőtt vasárnap reggel eldőlt volna a küzdelem. Mindhárom Audi R18 e-tron quattro gyors volt, de nem szerencsés. André Lotterer, Marcel Fässler és Benoît Tréluyer a korai defekt ellenére a győzelemért harcolt, mielőtt a motorháztető nagy része levált az R18-asukról vasárnap reggel röviddel 7 óra előtt, további károkat okozva ezzel az autóban. A szerelők 6.56 perc alatt elkészültek a javítással, de a két elvesztett kört már nem lehetett behozni.

Lucas di Grassi, Loïc Duval és Oliver Jarvis számára a győzelem esélye egy hasonlóan bizarr és látványos baleset miatt veszett el. Loïc Duval az ‘Indianapolis’ pályaszakaszon röviddel a harmadik óra vége előtt komolyan nekiütközött a védőkorlátnak, miután egy GTE autó hátsó részével összeért, több lassabb autó kikerülése közben. Az, hogy az R18 folytatni tudta a versenyt a négy perces javítást követően kisebbfajta csoda, s óriási elismerést váltott ki a megfigyelők között. Di Grassi/Duval/Jarvis végül a negyedik helyezést érte el.

Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi és a Le Mans LMP1 újonc René Rast az Audi R18 e-tron quattro-ban mindig az élmezőny közelében maradt, több alkalommal átvette a vezetést, úgy tűnt, hogy komoly esélyük van a győzelemre. A hibrid rendszer problémái miatt azonban az Audi trió visszaesett a két Porsche mögé vasárnap reggel. A hibrid problémák eredményeképpen a bal első féltengelyt a verseny vége előtt három órával ki kellett cserélni. A javítás 17 percet vett igénybe így összetettben a hetedik helyen zártak.

a154411_medium

“Mindenképpen pozitív, hogy a mi Audi R18 e-tron quattro versenyautónk abszolút versenyképes volt. “- mondta Dr. Wolfgang Ulrich az Audi Motorsport vezetője. “Sajnos mindhárom autónkkal történt legalább egy kritikus esemény, s amikor olyan riválissal állsz szemben, mint a Porsche, akkor ezt nem engedheted meg magadnak. Nyilvánvalóan csalódottak vagyunk, de a sportban el kell fogadni a vereséget is. Ez egyszerűen nem a mi versenyünk volt. Köszönöttel tartozom mindazoknak akik rendkívül keményen dolgoztak az elmúlt hónapokban és itt Le Mans-ban is. “

Az Audi megőrizte vezető helyét az FIA World Endurance Championship versenyzői tabelláján André Lotterer-rel, Marcel Fässler-rel és Benoît Tréluyer-vel. Az első lehetőség a Le Mans-i visszavágóra a német WEC futamon következhet be augusztus 30.-án a Nürburgringen.

A 2015-ös Le Mans 24 órás verseny  eredményei:

1 Hülkenberg/Bamber/Tandy (Porsche) 395 kör

2 Bernhard/Webber/Hartley (Porsche) -1 kör

3 Fässler/Lotterer/Tréluye (Audi R18 e-tron Quattro) -2 kör

4 di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) - 3 kör

5 Dumas/Jani/Lieb (Porsche) - 4 kör

6 Wurz/Sarrazin/Conway (Toyota) - 8 kör

7 Albuquerque/Bonanomi/Rast (Audi R18 e-tron quattro) - 8 kör

8 Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) - 9 kör

9 Howson/Bradley/Lapierre (ORECA-Nissan) - 37 kör

10 Dolan/Evans/Turvey (Gibson-Nissan) - 37 kör 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: