A Porsche, mely a versenysportban való együttműködés mellett a Michelin elsőszerelői partnere is, 17. győzelmét szerezte meg múlt hétvégén Le Mans-ban. Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy a 19-es Porsche 919 Hybriddel aratott győzelmet, míg a 17-es rajtszámú autó legénysége (Bernhard/Webber/Hartley) második lett, így a német gyártó kettős győzelemmel zárta a versenyt, és ezzel továbbra is a legsikeresebb gyártónak számít a Le Mans történetében.
A győzelem mellett a Michelin abroncsok hozzájárultak egy újabb rekord felállításához is a kvalifikáció során: Neel Jani, a Porsche pilótája 3m16.887s-es idejének köszönhetően megdőlt a Le Mans-i tesztrekord, melyet 2008-ban állított föl Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 HDI), aki azóta már a Toyota Racing csapat tagja.
Az LMP 1-es kategória versenyautói nagyot léptek előre az előző évhez képest, amit az is jól mutat, hogy az Audinak sikerült egy újabb körrekordot felállítani a verseny 337.körében 3m17.475s-es köridővel, melyet a 7-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánjánál a Benoit Tréluyer ért el.
„A Michelin örömmel gratulál a Porsche csapatnak a kettős győzelemhez, és az Audinak a dobogós eredményhez” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport igazgatója. „Szintén nagyon örülünk, hogy megszereztük a 24. győzelmünket a világ legrangosabb és legizgalmasabb tartóssági versenyén.”
A Michelin partnereinek, a Porsche, az Audi és a Toyota csapatainak mind sikerült négy szakaszt teljesíteniük egyetlen garnitúra abronccsal a 2015-ös Le Mans-i 24 órás versenyen. Fontos megemlíteni, hogy az LM P1-es kategória abroncsai 5-6 cm-rel keskenyebbek és 2 kg-mal könnyebbek, mint a 2013-as abroncsok voltak, miközben az autók aerodinamikájának leszorítóereje és a motorok teljesítménye növekedett.
A Corvette “nagy hármasa”
A tökéletes megbízhatóságú 64-es Corvett C7 (Gavin/Milner/Taylor) győzelmet aratott a GT kategóriában. Az amerikai csapat – mely a Michelin partnere mind a versenyben, mind a közutakon, az elsőszerelői együttműködésnek köszönhetően –, a franciaországi eredménnyel a 2015-ös versenynaptár három legnagyobb tartóssági versenyének győzelmét tudhatja magáénak, a 24 órás daytona-i és a 12 órás Sebringi sikerek után.
RSR
Pascal Couasnon azonnal gratulált a Corvette Racing csapatnak: “A partnerünk mostmár hármat is megnyert a világ legrangosabb versenyei közül. A közös munka magas színvonala megmutatkozik a C7 verseny és közúti változatában egyaránt.
A 2015-ös FIA World Endurance világbajnokság következő futama Németországban lesz, a 6 órás Nürburgringi versenyt augusztus 30-án rendezik meg.