A 24 ÓRÁS FOLYAMATOS KÖZVETÍTÉSÜNK ITT ÉRHETŐ EL
Az már a rajt pillanatától egyértelmű volt, hogy ha nem történik igazán nagy dráma a Volkswagen-konszern két csapatával, akkor az Audi és a Porsche közt dőlhet el a győzelem a futamon. A Toyota ugyanis versenytempóban is körönként jó pár másodperccel lassabb a két riválisnál, így reálisan csak a 7-8. helyért küzdhetnek – amíg a többiek mind versenyben vannak legalábbis...
A három Porsche közül kettő emelkedik ki a mezőnyből, a verseny első két órájának nagyobb részét a #17-es és a #18-as autó töltötte az élen, míg a #19-es, azaz Hülkenbergék csak a lassabb Audikkal küzdhettek. A második kiállások előtt aztán Lotterer a #7-es autóval egy rövid időre átvette a vezetést, miután remek tempót ment a forgalomban, a tankolást követően viszont a Porschék visszaelőzték az Audit – a német aztán ismét megelőzte a #18-as autót.
Mindez az első safety car szakasz után történt: a #92-es Porsche GT füstölni kezdett, ami úgy megzavarta a mögötte érkező P1-es Rebelliont és P2-es Strakka Dome-ot, hogy összeütköztek. A prototípusok végül továbbmentek, a Porsche számára viszont véget ért a verseny, hiszen lángra kapott, és nem maradt esély a folytatásra.
Az LMP2-ben a KCMG #47-es autója vezet, mögötte egy másik Oreca 05-Nissan, Thiriet-ék #46-os autója. A GT-k mezőnye egyelőre még együtt van, három Aston Martin, két Ferrari és egy Corvette harcol az első három helyért. Az amatőrök közt a #98-as Aston a kezdetektől vezet, Pedro Lamy több pro-kategóriás gyári autóval is fel tudta venni a versenyt egyelőre.
Így áll a verseny két óra elteltével, 17 órakor. A következő összefoglalóig ajánljuk élő közvetítésünket, melyet ide kattintva érhettek el!