A mai napon egy szabadedzéssel és egy időmérővel kezdetét veszi a Le Mans-i versenyhétvége programja. Következik beharangozó sorozatunk második része, melyben a mezőny összetételével foglalkozunk egy kicsit, különös tekintettel a benne található tizenhat egykori, s egy jelenlegi Formula-1-es versenyzőre. Az első részt, melyben a programot, a legfontosabb szabályokat és a kategóriákat tekintettük át, itt olvashatjátok.
A versenyről a Formula.hu-n 24 órán át FOLYAMATOS ÉLŐ SZÖVEGES KÖZVETÍTÉST olvashattok majd, benne képekkel, videókkal, érdekességekkel, s mindennel, amire érdemes odafigyelni.
A kategóriát összesen tizennégy prototípus alkotja. A gyári színeket két Toyota, három Audi, három Porsche és három Nissan képviselik – utóbbi három gyártó harmadik autója csak a Le Mans-ra nevezett, a teljes világbajnokságban mindenki két autóval szerepel. Hasonlóképpen a nagyobbik privát nevezőhöz, a Rebellion Racinghez, akik 2009 óta az LMP1-es géposztály állandó szereplői, ők szintén két autóval teljesítik a szezont, s magát a Le Mans-t is, a ByKolles istálló pedig egyetlen autójában bízik...
A legtöbb F1-es tapasztalattal rendelkező versenyző a Toyotánál ül, hiszen a hat pilótából Mike Conway az egyetlen, aki nem szerepelt a királykategóriában: Davidson, Buemi, Nakajima, Wurz és egyetlen futam erejéig Sarrazin is F1-es pilótának mondhatta magát. Hasonlóképp az Audi sztárja, a háromszoros Le Mans-győztes Andre Lotterer, akinek csapatában rajta kívül Lucas di Grassi képviseli az F1-es tapasztalatot. A többi istállónál egy-egy volt királykategóriás versenyzőt találunk, a Porschénál Mark Webber, a Nissannál Max Chilton, a Rebellionnál Nick Heidfeld, a ByKollesnél pedig Tiago Monteiro szerepel.
Külön ki kell azonban emelni a Porsche 19-es autóját, hiszen hosszú évek után, egészen pontosan Sebastien Bourdais 2009-es szereplése óta ismét egy aktív F1-es pilóta is található a mezőnyben Nico Hülkenberg személyében! Bourdais akkor két ex-F1-es honfitársa, Montagny és Sarrazin oldalán a második pozícióban zárta a versenyt a testvérautó mögött.
A legszínesebb kategória 19 autóján 15 különböző istálló osztozik: a G-Drive, az SMP, a Pegasus, az Extreme Speed, az OAK, a Signatech Alpine, a Jota, a GTE-ből fellépő Krohn Racing, a Greaves, a Strakka, a Team SARD-Morand, a San Marinó-i licenszű Ibanez Racing, a Thiriet by TDS Racing, a hong kong-i KCMG és az ír Murphy.
A tízféle karosszériát és négyféle motort felvonultató kategóriában idén csak egyetlen Le Mans-i résztvevőt találunk Karun Chandhok személyében, aki negyedik alkalommal áll rajthoz a legendás futamon. Hogy mit érhet el a Murphy autójával, azt egyelőre nehéz megmondani, az erőviszonyok ugyanis meglehetősen bizonytalannak tűnnek egyelőre.
Az LMP1 után a GTE Pro kategóriában találhatjuk a legnevesebb pilótákat, már csak azért is, mert itt nincs megkötés a versenyzőhármas összeállításával kapcsolatban, s a nagy prototípus-kategória mellett elsősorban ide nevezik be saját pilótáikat a gyártók. Két AF Corse Ferrari, két Porsche, két az USCC-ből érkezett Corvette és három Aston Martin alkotja a kategória mezőnyét négy korábbi Formula-1-es versenyzővel.
Közülük hárman, a hatszoros kategóriagyőztes Olivier Beretta, a háromszoros első Gianmaria Bruni és az eddig két győzelmet szerző Giancarlo Fisichella az AF Corse színeiben szerepelnek, előbbi a 71-es, utóbbi kettő az 51-es autóban. Rajtuk kívül egyedül a 63-as Corvette-ben ül ex-F1-es pilóta Jan Magnussen személyében, de a másik két gyártónak is van kiben bíznia, elég csak Frederic Makowiecki vagy Darren Turner nevét említeni...
Öt gyártó 14 autója alkotja a "legkisebb" kategória mezőnyét, köztük mindössze egyetlen volt F1-es pilótával, a két összetett ezüstéremmel rendelkező Pedro Lamyval, aki a 98-as Aston Martint vezetheti Paul Dalla Lana és Mathias Lauda mellett. Ismerős nevekkel azonban így is bőven találkozhatunk, elég a színészi karrierjét a versenyzésért félbeszakító Patrick Dempseyt, a rendszeres Indy 500-szereplő Townsend Bellt, a kétszeres Porsche SC-bajnok Jeroen Bleekemolent vagy a WTCC-ből ismerős Kristian Poulsent említeni
Egykori (és jelenleg) F1-es pilóták Le Mans-ban
Anthony Davidson | LMP1 | 1 | Toyota TS040 Hybrid | 5 | 2. (2013) |
Sebastien Buemi | LMP1 | 1 | Toyota TS040 Hybrid | 3 | 2. (2013) |
Alexander Wurz | LMP1 | 2 | Toyota TS040 Hybrid | 8 | 1. (1996, 2009) |
Kazuki Nakajima | LMP1 | 2 | Toyota TS040 Hybrid | 3 | 4. (2013) |
Stephane Sarrazin | LMP1 | 2 | Toyota TS040 Hybrid | 13 | 2. (2007, 2009, 2013) |
Tiago Monteiro | LMP1 | 4 | ByKolles CLM P1-AER | 4 | GTS 4. (2001) |
Andre Lotterer | LMP1 | 7 | Audi R18 e-tron | 6 | 1. (2011, 2012, 2014) |
Lucas di Grassi | LMP1 | 8 | Audi R18 e-tron | 2 | 2. (2014) |
Nick Heidfeld | LMP1 | 12 | Rebellion R-One-AER | 4 | 4. (2012, 2014) |
Mark Webber | LMP1 | 18 | Porsche 919 Hybrid | 3 | - |
Nico Hülkenberg | LMP1 | 19 | Porsche 919 Hybrid | 0 | - |
Max Chilton | LMP1 | 23 | Nissan GT-R LM Nismo | 0 | - |
Karun Chandhok | LMP2 | 48 | Murphy Oreca-Nissan | 3 | 6. (2012) |
Gianmaria Bruni | GTEPro | 51 | AF Corse Ferrari 458 | 7 | GT2, GTEPro 1. (2008, 2012, 2014) |
Giancarlo Fisichella | GTEPro | 51 | AF Corse Ferrari 458 | 5 | GTEPro 1. (2012, 2014) |
Jan Magnussen | GTEPro | 63 | Chevrolet Corvette C7 | 16 | GTS, GT1 1. (2004-06, 2009) |
Olivier Beretta | GTEPro | 71 | AF Corse Ferrari 458 | 19 | GTS, GT1, GTEPro 1. (99-00, 04-06, 11) |
Pedro Lamy | GTEAm | 98 | Aston Martin Vantage | 15 | LMP1 2. (2007, 2011), GTEAm 1. (2012) |