A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabálya felemeli a súlyhatárt azoknak a csapatoknak, melyek felállásának átlagsúlya nem éri el a 80 kilogramot. A változásnak Alexander Wurz, a Toyota hórihorgas versenyzője örülhet a legjobban, hiszen 187 centiméteres magasságával, de legfőképp 86 kilogramos súlyával a szó szerinti és átvitt értelmében is kiemelkedik a WEC mezőnyéből.
„Ez a szabály biztosítja majd a tehetség igazi megjelenését. Nem mindig a legkönnyebb versenyző nyer. Miután szabályozták, hogy körönkét mennyi energiát használhatunk fel, és a gumik szélességét is csökkentették, komoly tényező lett az autó súlya, amit egy versenyző nem tud ellensúlyozni” – mondta Wurz, akinek egyik csapattársa, Anthony Davidson 28 kilóval könnyebb tőle.
„A fizika határain nem lehet túllépni. Ha megszabott energiamennyiség áll rendelkezésre, egy nehezebb versenyző nem tud olyan gyors kört teljesíteni, mint a könnyebb, hiába teljesítenek mindketten a maximumon. A hozzám hasonló, nagyobb súllyal rendelkező versenyzőknek sokkal nehezebb dolguk van – olyan, mintha egy maratonfutó hátizsákkal teljesítené a távot.”
A szabályba eddig nem számított bele, amikor az autó ellenőrzés alatt áll. Ha az átlagsúly több lesz egy párosnál, vagy triónál, mint 80 kg, a hibrid autók súlyhatára 850 kg, míg a nem hibrideké 870 lesz. Ha kevesebb, akkor a 80 kg-ból fogják kivonni a versenyzők átlagát, és a kapott értékű súllyal emelik meg a súlyhatárt.
2015-ben, Stephane Sarrazinnel és Kazuki Nakajimával az oldalán a Wurz-féle Toyota-egység súlyátlaga 75,3 kilogram lesz. A szabály kiköti, hogy ezt egészre kell kerekíteni, ami azt jelenti, hogy 75 kilójukkal 5 kilogrammos ballasztot lesznek kénytelen hordani. Azonban a maximum ballaszt egy esetben sem lehet több 20 kilogrammnál.