A döntés elhalasztása indokoltnak tűnik, hiszen csak e hét csütörtökön ért véget a Porsche háromnapos aragóni tesztje, melynek során Hülkenberg mellett Frederic Makowiecki, Nick Tandy és Michael Christensen vezette a 919 Hybridet, és ez nem olyan volumenű döntés, amelyet 2-3 nap alatt meg lehetne hozni. Ezt emelte ki Andreas Seidl csapatfőnök is az Autosport magazinnak nyilatkozva.
„Nem hajt a tatár, és nem fogjuk elkapkodni a döntést. A 2015-ös autónkkal jövő februárban fogjuk csak megkezdeni az endurance programunkat, ez az a végső időpont, amíg meg kell hoznunk a pilótafelállásunkról szóló döntést, mivel a kezdeti teszteket már azokkal a versenyzőkkel kívánjuk teljesíteni, akik Le Mans-ban is vezetni fogják az autót. Az aragóni tesztünk csak csütörtökön ért véget, és minden adatot ki kell elemeznünk ahhoz, hogy felelősségteljes döntést tudjunk hozni a pilótákról” – árulta el Seidl.
A 2015-ös Porsche 919 Hybrid shakedownjára a tervek szerint még karácsony előtt sor kerülhet, míg az első igazi értelemben vett tesztet január közepére, a Yas Marina Circuitre időzítette be a német alakulat.