DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
WEC

Davidson: Herbert veszélyesebb, mint Le Mans

A WEC-ben bajnoki címet szerző egykori F1-es pilótát, Anthony Davidsont az FIA díjátadóján többek közt arról is megkérdezték, hogy Hülkenberg mellett újabb F1-esek érkezhetnek-e Le Mans-ba, ahogy arról is, hogy milyen érzés Johnny Herbert oldalán riporterkedni.

A WEC prototípusai közt idén Sebastien Buemi oldalán világbajnoki címet szerző Anthony Davidsont az FIA díjátadó gáláján több témáról is megkérdezték az újságírók, többek közt arról is, hogy Nico Hülkenberg jövő évi Le Mans-i szereplése utat nyithat-e más F1-esek számára is a 24 órás versenyen való szereplés felé. A brit pilóta, aki 2002 és 2008 közt három csapatnál 24 versenyt teljesített, nem látja akadályát ennek:

„A múltban már volt ilyen, Sebastien Bourdais például a Toro Rosso versenyzőjeként állt rajthoz Le Mans-ban a Peugeot-val” – mondta erre Davidson. „A Le Mans a világ egyik legnagyobb versenye, valósággal magához vonzza a versenyzőket: nem számít, melyik szakágból jöttél, ki akarod próbálni. Egy nagyszerű verseny, ami szépen illik az F1-es naptárba is, szóval az olyanok, mint Nico, átugorhatnak. Úgy gondolom, hogy Webber is nagy élvezte idén, eltekintve persze Brazíliától, örömmel láttam, hogy jól van a nagy balesetét követően.”

„Nagyszerű ezeknek az autóknak a vezetése, nagyon vonzóak, ez egy jó bajnokság, mely folyamatosan növekszik. Ki tudja, néhány év múlva talán visszatér a C-csoportos idők dicsősége. A Nissan érkezésével jövőre már négy gyártó harcol majd a győzelemért, szóval nagyon izgalmas ez a sorozat” – mondta Davidson, aki a versenyzés mellett a Sky riportereként is tevékenykedik. Ennek kapcsán azt a tréfás kérdést is feltették neki, hogy mi az izgalmasabb, veszélyesebb, idegtépőbb: padlógázzal száguldani Le Mans-ban, vagy Johnny Herbert oldalán dolgozni?

funyiro

Herbert és Davidson fűnyíróversenyen Kimi Raikkönen oldalán


„Ó, Johnny mellett dolgozni, az mindig félelmetes, mellette sosem tudhatod, mi vár rád” – felelte Davidson. „Érdekes számomra látni a dolog két oldalát: a sajtó és a versenyző szemszögéből. Két külön világ, eltérő célokkal. Nagyon jó ez a helyzet számomra, bár a tévés munkáért nem dolgoztam, inkább csak úgy megtörtént” – mondta Davidson, aki 2007 elejétől annak 2008 májusi megszűnéséig a Super Aguri versenyzője volt.

„Miután a Super Aguri kiszállt az F1-ből, nem igazán volt hova mennem. Aztán a BBC-s rádiózásból tévés feladat lett a Skynál, és onnantól már mentek maguktól a dolgok. Ezt sosem hagytam abba, de közben a versenyzés is újra fontos lett számomra, szóval most itt vagyok két állással!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: