Ezzel Tom Kristensen utolsó profi versenyén még egyszer serleget szerzett. Az évadot az Audi a gyártók versenyében a második helyen zárta és a Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F) trió is ezüstérmet ért el a pilóták bajnokságában. A kettes rajtszámú Audi R18 e-tron quattro kormánya mögött a versenyzők igencsak látványos hajrát produkáltak, hiszen az utolsóról az ötödik helyre küzdötték fel magukat a futamon.
A csúcson mindvégig: utolsó bevetésén Tom Kristensen ismételten bebizonyította, mire képes. Lucas di Grassi (BR) és Loïc Duval (F) kollégáival a kilencszeres Le Mans-győztes harmadikként ért célba, ezzel Brazíliában még egy utolsó trófeát szerzett az Audinak. A verseny utolsó szakaszában sikerült felülkerekednie a hetes rajtszámú Toyotán – kis üzemanyag-fogyasztás mellett is kiváló köridőkkel. A dán pilóta, aki a szezon utolsó versenye előtt jelentette be professzionális karrierjének végét, elismerésekben és érzelmekben gazdag hétvégét tudhat a háta mögött. A Brazil Automobil Szövetség érme, a szombati tiszteletkör, az egyes rajtszámú Audi R18 e-tron quattro „Thanks Tom – Mister Le Mans” felirata, az előkelő helyezés, amelyet az összes WEC-csapat üdvözlete és a pódiumon átélt ünneplés kísért, igazán felejthetetlen lezárását jelentették az Audi színeiben 138 sportautó-, GT- és túraversenyen indult pilóta karrierjének. Lucas di Grassi számára is különleges az eredmény – a hatodik helyről rajtolva a brazil születésű versenyző a hazai publikum előtt a legjobb formáját hozta.
A kettes rajtszámot viselő testvérautójuk egy visszaesés ellenére is esélyesnek látszott egy dobogós helyezésre. Benoît Tréluyer-nak az első versenykörben újra kellett indítania a rendszert, és ezzel a mezőny legvégére esett vissza, ám a francia pilóta ezt követően hatalmas hajrába kezdett. Mindössze harminc perc alatt ismét egészen a hatodik helyig küzdötte előre magát. Csapattársa, André Lotterer a verseny leggyorsabb körét felállítva jól megmutatta, milyen gyors is igazából a kettes rajtszámú autó. A 2012-es világbajnokok végül a karosszéria sérülésének kijavítása után az ötödik helyet foglalták el. Mark Webber balesete után, amelyet az ausztrál pilóta sérülés nélkül megúszott, Safety Car periódussal ért véget a futam.
Az FIA WEC harmadik szezonjának végén az Audi eredményes időszakra tekinthet vissza. A 2012-es évtől máig rendezett 24 versenyen elért 13 győzelemmel (54 százalékos arány) az Audi az LMP1-osztály legsikeresebb gyártója. A mérleget az a két-két világbajnoki cím teszi teljessé, amelyet a márka a 2012-es és a 2013-as évben a pilóták és a konstruktőrök versenyében elért. A 2014-es szezon csúcspontja a júniusi Le Mans-i győzelem – ez immár az Audi 13. sikere a klasszikus 24 órás versenyen a 2000-es év óta.
Vélemények a verseny után
Dr. Wolfgang Ullrich (az Audi Motorsport vezetője): „Érzelmekben gazdag hétvégén vagyunk túl. Rendkívüli, hogy Tom Kristensen az utolsó, dupla etapjában még megvédte a dobogós helyezést. Brazíliában pozitívan sikerült lezárnunk az FIA WEC idei szezonját. Jó, hogy felállhattunk a dobogóra, ám természetesen a célunk az, hogy legfölül álljunk.”
Tom Kristensen (Audi R18 e-tron quattro #1): „Nagyon szépen köszönöm mindenkinek! Első versenyemet az Audival 2000-ben Sebringben a dobogón fejeztem be, és most, karrierem végén ismét a lépcsőkön állhatok. Ráadásul egy igen nehéz verseny után. Azért, hogy egy további boxkiállást megspóroljunk, a vége felé takarékosabban kellett vezetni, és erre éppen az én etapom alatt került sor. Aztán újra egy érdekesebb szakasz következett, amely a Safety Car megjelenéséig tartott. Gratulálok a Porschénak első győzelméhez és a Toyotának a bajnoki címhez. Rendkívül örülök, hogy karrieremet az Audinál a világ legjobb csapatában tölthettem. Érzelmi alapon ez volt karrierem legjobb hétvégéje.”
A verseny eredménye:
1. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 249 kör 6:01.44,608 alatt
2. Buemi/Davidson (Toyota) +0,170 s
3. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi) -1 kör
4. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) -1 kör
5. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) -1 kör
6. Bradley/Howson/Imperatori (Oreca-Nissan) -24 kör
7. Mücke/Turner (Aston Martin) -28 kör
8. Makowiecki/Pilet (Porsche) -28 kör
9. Calado/Rigon (Ferrari) -28 kör
10. Bruni/Vilander (Ferrari) -29 kör