Amint arról szombaton beszámoltunk, az időmérő edzés nem is alakulhatott volna szorosabban, hiszen a Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb nevével fémjelzett porschés egység a legjobb 4 körös átlag tekintetében ezredmásodpercre azonos időt ért el, mint Davidsonék a hibrid Toyotával. A pole-ból a Porsche triója indulhatott, mivel ők biztosították be előbb a holtversenyben győztes átlagidejüket.
Hiába azonban a pole-pozíció, a 6 órás versenytávon ismételten kidomborodott a Toyota TS 040 – Hybrid versenyautók erőfölénye a rivális márkákkal szemben. Az egyaránt ex-F1-es Davidson és Buemi egy újabb ellentmondást nem tűrő győzelemmel szilárdították meg vezető helyüket a bajnoki tabella élén, és Sanghajban bizony csak márkatársaik, Alexander Wurzék tudtak körön belüli különbséggel célba érni mögöttük, mindenki másnak legalább 1 kört kiosztottak. Davidsonék előnye 42 pontra nőtt a bajnokságban, és az idény hátralevő részében már csak 52 pont szerezhető, így fél kézzel már fogják is a bajnoki serleget.
Nem volt egyszerű a mostani győzelem, hiszen egy elsőkörös baleset miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, és ezt lereagálva a Toyota mindkét versenyautóját kihívta a bokszba. Buemi esetében ráadásul gondok adódtak a tankolással, így egy körrel később ismét kénytelen volt kilátogatni a bokszba üzemanyagért. A svájcinak ezt követően a mezőny végéről kellett előreverekednie magát, de nagyjából 1 óra alatt ez sikerült is neki.
A dobogót Sanghajban a pole-ból induló Porsche-trió tette teljessé, és a 4. helyre befutó Marcel Fassler, André Lotterer, Benoit Tréluyer audis egység volt az utolsó, amelyik megúszta egy kör hátránnyal. A másik audis egység, Lucas Di Grassi, Loic Duval és Tom Kristensen 2 kör lemaradással lett az 5., míg a Timo Bernhard és Brendon Hartley oldalán, Porschéval versenyző Mark Webbernek ezúttal be kellett érnie a 6. hellyel, amiben egy defekt is közrejátszott.
Az abszolút 7. helyet 8 körös hátránnyal a Nicolas Prost, Nick Heidfeld, Matthias Beche triónak sikerült megkaparintania, akik ezzel az LMP1-L kategóriában idei ötödik győzelmüket könyvelhették el.
A verseny végeredménye: | |||||
1 | A.Davidson, S.Buemi | LMP1 | Toyota Racing | Toyota | |
2 | A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima | LMP1 | Toyota Racing | Toyota | 1:12.564 |
3 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | LMP1 | Porsche Team | Porsche | 1 kör |
4 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | LMP1 | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 kör |
5 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | LMP1 | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 kör |
6 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | LMP1 | Porsche Team | Porsche | 2 kör |
7 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | LMP1 | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 8 kör |
8 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | LMP1 | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 8 kör |
9 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 11 kör |
10 | S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD | 14 kör |
11 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | LMP2 | SMP Racing | Oreca/Nissan | 14 kör |
12 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | LMP2 | SMP Racing | Oreca/Nissan | 14 kör |
13 | E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD | 15 kör |
14 | P.Kaffer, L.Auer | LMP1 | Lotus/AER | 17 kör | |
15 | D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson | LMP2 | Oak Racing | Morgan/Judd | 21 kör |
16 | F.Makowiecki, P.Pilet | GTE Pro | Porsche Team Manthey | Porsche | 21 kör |
17 | J.Bergmeister, R.Lietz | GTE Pro | Porsche Team Manthey | Porsche | 21 kör |
18 | D.Rigon, J.Calado | GTE Pro | AF Corse | Ferrari | 22 kör |
19 | A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin | 22 kör |
20 | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin | 23 kör |
21 | K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin | 23 kör |
22 | G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni | GTE Am | 8 Star Motorsports | Ferrari | 24 kör |
23 | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | GTE Am | Prospeed Competition | Porsche | 25 kör |
24 | C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi | GTE Am | Proton Competition | Porsche | 27 kör |
D.Turner, S.Mucke | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin | Kiesett | |
M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | LMP2 | KCMG | Oreca/Nissan | Kiesett | |
G.Bruni, T.Vilander | GTE Pro | AF Corse | Ferrari | Kiesett |