DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 26. vasárnap
WEC

WEC: Buemiék újabb kettős győzelemre vezették a Toyotát

A World Endurance Championship hétvégi fordulója, a sanghaji 6 órás verseny a Toyota újabb kettős sikerét hozta. A győzelmet az Anthony Davidson, Sebastien Buemi duó szerezte meg az Alexander Wurz, Stephane Sarrazin, Kazuki Nakajima alkotta triót megelőzve.

Amint arról szombaton beszámoltunk, az időmérő edzés nem is alakulhatott volna szorosabban, hiszen a Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb nevével fémjelzett porschés egység a legjobb 4 körös átlag tekintetében ezredmásodpercre azonos időt ért el, mint Davidsonék a hibrid Toyotával. A pole-ból a Porsche triója indulhatott, mivel ők biztosították be előbb a holtversenyben győztes átlagidejüket.



Hiába azonban a pole-pozíció, a 6 órás versenytávon ismételten kidomborodott a Toyota TS 040 – Hybrid versenyautók erőfölénye a rivális márkákkal szemben. Az egyaránt ex-F1-es Davidson és Buemi egy újabb ellentmondást nem tűrő győzelemmel szilárdították meg vezető helyüket a bajnoki tabella élén, és Sanghajban bizony csak márkatársaik, Alexander Wurzék tudtak körön belüli különbséggel célba érni mögöttük, mindenki másnak legalább 1 kört kiosztottak. Davidsonék előnye 42 pontra nőtt a bajnokságban, és az idény hátralevő részében már csak 52 pont szerezhető, így fél kézzel már fogják is a bajnoki serleget. 

Nem volt egyszerű a mostani győzelem, hiszen egy elsőkörös baleset miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, és ezt lereagálva a Toyota mindkét versenyautóját kihívta a bokszba. Buemi esetében ráadásul gondok adódtak a tankolással, így egy körrel később ismét kénytelen volt kilátogatni a bokszba üzemanyagért. A svájcinak ezt követően a mezőny végéről kellett előreverekednie magát, de nagyjából 1 óra alatt ez sikerült is neki.

A dobogót Sanghajban a pole-ból induló Porsche-trió tette teljessé, és a 4. helyre befutó Marcel Fassler, André Lotterer, Benoit Tréluyer audis egység volt az utolsó, amelyik megúszta egy kör hátránnyal. A másik audis egység, Lucas Di Grassi, Loic Duval és Tom Kristensen 2 kör lemaradással lett az 5., míg a Timo Bernhard és Brendon Hartley oldalán, Porschéval versenyző Mark Webbernek ezúttal be kellett érnie a 6. hellyel, amiben egy defekt is közrejátszott. 

Az abszolút 7. helyet 8 körös hátránnyal a Nicolas Prost, Nick Heidfeld, Matthias Beche triónak sikerült megkaparintania, akik ezzel az LMP1-L kategóriában idei ötödik győzelmüket könyvelhették el.

A verseny végeredménye:        
           
1 A.Davidson, S.Buemi LMP1 Toyota Racing Toyota  
2 A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima LMP1 Toyota Racing Toyota 1:12.564
3 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb LMP1 Porsche Team Porsche 1 kör
4 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer LMP1 Audi Sport Team Joest Audi 1 kör
5 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen LMP1 Audi Sport Team Joest Audi 1 kör
6 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley LMP1 Porsche Team Porsche 2 kör
7 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche LMP1 Rebellion Racing Rebellion/Toyota 8 kör
8 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer LMP1 Rebellion Racing Rebellion/Toyota 8 kör
9 R.Rusinov, O.Pla, J.Canal LMP2 G-Drive Racing Ligier/Nissan 11 kör
10 S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD 14 kör
11 S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani LMP2 SMP Racing Oreca/Nissan 14 kör
12 K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin LMP2 SMP Racing Oreca/Nissan 14 kör
13 E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD 15 kör
14 P.Kaffer, L.Auer LMP1   Lotus/AER 17 kör
15 D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson LMP2 Oak Racing Morgan/Judd 21 kör
16 F.Makowiecki, P.Pilet GTE Pro Porsche Team Manthey Porsche 21 kör
17 J.Bergmeister, R.Lietz GTE Pro Porsche Team Manthey Porsche 21 kör
18 D.Rigon, J.Calado GTE Pro AF Corse Ferrari 22 kör
19 A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin 22 kör
20 P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin 23 kör
21 K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin 23 kör
22 G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni GTE Am 8 Star Motorsports Ferrari 24 kör
23 F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere GTE Am Prospeed Competition Porsche 25 kör
24 C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi GTE Am Proton Competition Porsche 27 kör
  D.Turner, S.Mucke GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Kiesett
  M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori LMP2 KCMG Oreca/Nissan Kiesett
  G.Bruni, T.Vilander GTE Pro AF Corse Ferrari Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: