DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
USA

Alonso: Idén nem lesznek olyan gondjaink Indyben, mint tavaly

Tavaly óriásit égett a McLaren Indianapolisban, Fernando Alonso képtelen volt még a harminchárom induló közé is beverekednie magát a lassú autóval. Idén azonban sokkal jobb a helyzetük.

A 2017-es, igen sikeresnek mondható bemutatkozás után mindenki arra számított, hogy a kétszeres világbajnok spanyol pilóta két évvel később is odacsap a lovak közé és akár a győzelemre is esélyes lehet. Három évvel ezelőtt is a McLaren színeiben indult, azonban az Andretti istálló hatékony technikai támogatásával, ami meg is látszott a versenyautó tempóján. Alonso már az elejétől versenyképesnek bizonyult, huzamos ideig vezette is a futamot, végül egy motorhiba állította meg.

Tavaly Andretti támogatása nélkül, egyedül kísérletezett ütőképes autót varázsolni a wokingi gárda, ez azonban látványosan nem sikerült. A kétszeres bajnok spanyol idén nem számít ilyen hibákra, tavalyhoz képest ugyanis alapvetően változott több szegmensben is a helyzet, amiből a legfontosabb, hogy nem egyetlen autót kell felkészíteni az oválpályára, szinte tapasztalat nélkül. Ráadásul tervben van az is, hogy már előtte elindulna legalább egy futamon, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön az IndyCar-autóval.

Alonso szerint tavaly felkészületlenek voltak, idén ez másképp lesz


„Úgy vélem, hogy hatalmas büntetés volt számunkra, hogy tavaly egyetlen autóval próbálkoztunk. Számtalan problémánk adódott, az első teszteken is látszott, hogy nincs meg a valós képességünk bekerülni és egyértelmű lett, hogy alig van valami információnk” – emlékezett Fernando Alonso az Autosport hasábjain.

„Idén viszont már három autóval vágunk neki a felkészülésnek, tehát ha az egyik géppel valami nagyon nem sikerülne, még mindig ott van két másik autó, amelyek segítségével rengeteget lehet tanulni, nagy mennyiségű információt gyűjteni. Ráadásul nem is új csapatként jelentkezünk, az Arrow Schmidt Peterson már hosszú évek óta versenyez az IndyCarban, a háttérből pedig rengeteg információval és komoly technikai tudással segíti a McLaren-projekt sikerét” – tette hozzá a spanyol, aki nemrég arról is beszélt, hogy a wokingiakhoz fűződő lojalitás játszotta a legnagyobb szerepet abban, hogy végül a McLarent választotta.

Ilyenkor azért felmerülhet a kérdés, vajon akkor is a McLarennél kötött volna ki, ha a Honda nem akadályozza meg Alonso érkezését Michael Andretti csapatához?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: