A motorsportrajongók táborában sokakat meglepett, mikor kiderült, hogy Fernando Alonso 2020-ban ismét – harmadik alkalommal – a McLarennel áll rajthoz az indianapolisi 500 mérföldes futamon. A hírre azért kapták fel sokan a fejüket, mert Alonso most januárban az utolsó köteléket is megszakította egykori F1-es istállójával, és a nagyköveti pozíciót is feladta – hogy alig egy hónappal később újra egyesítse erejét Wokinggal, amely a Schmidt Peterson Motorsportsszal teljesít közös szezont idén.
Eleinte az az opció tűnt valószínűnek, hogy Alonso az IndyCar egyik élcsapatával, a Honda-motoros Andrettivel áll rajthoz, amely 2017-ben a McLaren projektjét vitte. Sajtóhírek szerint azonban a Honda a múltbéli sérelmek miatt megvétózta a spanyol indulását, aki ülés nélkül maradt. A kétszeres világbajnok verziója más, ő az Andretti és a Chevrolet-motoros McLaren-SMP közti választási lehetőségről beszélt, és arról, hogy a lojalitás is fontos tényező volt csatlakozásában utóbbihoz.
„A végső döntés nem volt könnyű, mert az Andretti és a McLaren közül egyesek szerint az Andretti a versenyképesebb, mások a McLarent mondanák. Ezt előzetesen, a verseny előtt nehéz lenne megmondani. De én ebben a projektben valamivel jobban bízom, és a hűség is szerepet játszik, a McLaren és rajongóink irányában, akiknek hozzánk hasonlóan nagy reményeik voltak, a nagy hétvégén azonban a futamon sem lehettünk ott” – idézi az Autosport Alonsót, akinek 2019-ben nem sikerült kvalifikálnia.
„Ha nem is nevezném kötelezettségnek, de úgy érezzük, valamit vissza kell adnunk. Idén meg fogjuk próbálni. A lojalitás, melyet a McLaren iránt tanúsítok, mikor ilyen döntést kell hozni, olyan, mint a hűségem a Toyotához az elmúlt két évben. A McLaren rengeteget adott nekem az utolsó öt évben. Nagyon sokat bele fogok adni” – ígérte a lojális Alonso.
A Formula-1 kétszeres és a WEC egyszeres világbajnoka az állandó McLaren-pilóták, Patricio O’Ward és Oliver Askew csapattársa lesz Indianapolisban: úgy érzi, nagy segítséget jelent majd, hogy az alakulat három autóra is támaszkodhat, az SPM pedig sokéves tapasztalatot visz a programhoz. A megegyezés egyelőre csak az 500 mérföldesre szól, Alonso azonban hangot adott annak, hogy több IndyCar-futamon is rajthoz állna.