Bár az évtizedes versenyzői és csapatvezetői tapasztalattal rendelkező Michael Andretti is megpróbálta 2017 óta saját istállójába csábítani Fernando Alonsót az IndyCarban, a spanyol végül igyekezett hűséges maradni a McLarenhez és a narancssárga autóval harcba indulni az indianapolisi ötszáz mérföldes viadal győzelméért.
Két évvel ezelőtt, amikor ezt egyszer már megtették akkor a wokingiak szinte csak a nevet adták az autóhoz, a gép felkészítésének oroszlánrészét éppen a velük szoros szövetségben álló Andretti Autosport végezte és ennek jól látható eredménye az volt, hogy az autó és az oválpályán teljesen újonc spanyol is gyorsnak mutatkozott, huzamosabb ideig az élen is állt Alonso.
Az idei, szinte önállóan végzett kísérlet viszont csúfos kudarcba fulladt, Fernando Alonso kvalifikálni sem tudta magát a 33 induló közé. Amennyiben 2020-ban a spanyol ismét visszatérne, most már nem ragaszkodna mindenképpen a McLarenhez, mivel a lehetőségekhez mérten a legversenyképesebb technikát szeretné megkapni.
„Hogy a McLarennel indulnék-e jövőre is az ötszáz mérföldesen? Nem tudom. Meg kell vizsgálnom, milyen lehetőségeim lesznek. Ha újra próbálkoznék Indyben, nagyon körülnéznék és a létező legversenyképesebb variációt választanám” – mondta el Alonso a Soy Motor kérdésére Le Mans-ban.
Ugyanakkor teljes szezont továbbra sem kíván futni a tengerentúlon. „Ha elindulok Indianapolisban, az egy versenyre szól majd. A teljes szezon túl nagy leterheltséget és elkötelezettséget jelentene nekem, tekintetbe véve a többi futamot és a felkészülési időszakokat. Ha odamennék, nem turista szeretnék lenni, hanem a címért szeretnék harcolni. A bajnokságért harcolni viszont csak úgy tudnék, hogy rengeteg időt töltök a szimulátorban és egyéb felkészüléssel. Rengeteg új, ismeretlen pálya, túl sok lenne” – mutatott rá Alonso.
Az eddigi hírek alapján számíthat arra, hogy Michael Andretti nagy valószínűséggel a jövő évre is felajánlja neki egyik versenyautóját, ahogy az elmúlt két évben is tette, mivel szívesen dolgozna újra együtt a spanyollal.