Mindenkit meghökkentett a spanyol ász két évvel ezelőtt, amikor a megbízhatatlan és lassú McLaren-Honda miatt (is) úgy döntött, kihagyja a Monacói Nagydíjat és inkább az ugyanazon a napon megrendezendő indianapolisi ötszáz mérföldes viadalon indul. Erre az egy alkalomra Woking szövetségre lépett a hosszú évek óta az IndyCart erősítő Andretti Autosporttal.
Ebben az évben ismét csak az ötszáz mérföldesre kirándul a McLaren, ezúttal viszont teljes mértékben saját csapattal és Honda helyett Chevrolet-motorral. A felkészülés hasonlóan fontos, mint a jó versenyzés. „Indianapolis nem egyszerű hely, azonnal visszaüt, ha valamit rosszul csinálunk. Láthattuk korábban azokat az eseteket, amikor például (Bobby) Rahal nem kvalifikálta magát, volt, hogy a Penske istálló nem jutott be, vagy éppen a Schmidt Peterson tavaly James Hinchcliffe-fel, úgyhogy már az alapoknál jól kell kezdenünk” – nyilatkozta Zak Brown.
„Igyekszünk arra gondolni, hogy megnyerjük a versenyt és nem arra, hogy nem is kvalifikáljuk magunkat, ez a kettő éles ellentéte egymásnak. Nálunk dolgozik már Gil de Ferran, aki többször is megnyerte ezt a futamot, csapatvezetőként is értékes tapasztalatot szerzett korábban.”
„Egyelőre nem térnék ki a különböző egyénekre, de remek csapatot hoztunk össze, a főmérnök például az elmúlt tizenöt évben négyszer is győztes autót hozott össze. A stáb feje ugyanaz, aki 2017-ben is felkészítette Fernando autóját, Michael Andretti is beleegyezett, hogy vele dolgozzunk. Nagyon is tapasztalt csapatunk lesz.”
„A McLarentől is érkeznek önkéntesek, akik részesei akarnak lenni a kalandnak, néhányan már legutóbb is ott voltak. Tudom, hogy nehéz lesz, de abban is egészen biztos vagyok, hogy jó úton haladunk ahhoz, hogy Fernandónak remek esélye legyen megnyerni a versenyt” – tekintett előre Brown. Hogy Alonso végképp lezárta-e Formula-1-es karrierjét, vagy a következő években még visszatér, azt nem tudhatjuk, mivel leginkább attól függ, találhat-e magának versenyképes autót.